Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC

Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

27. 8. 2015 03:00 7

Seznam kapitol

1. Lákadlo jménem ZombiU 2. Jiný a svým způsobem geniální 3. Londýnu to v dešti sekne 4. Kulek je málo, zombie zase moc
5. Někdy je nejlepší vzít nohy na ramena 6. Grafický lifting se moc nepovedl 7. Hardwarové nároky z WiiU 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Zombi je konverze tři roky staré akční hry ZombiU pro konzoli WiiU. Jelikož tato hra zcela bez výhrad využila displej gamepadu WiiU a nabízela i několik dalších zajímavých prvků, mnoho lidí ji označovalo za zlomový titul. Na počítačích ovšem ztrácí jednu ze svých hlavních předností. V dnešní recenzi si odpovíme na to, zdali nás dokáže bavit i bez ní.

Reklama

Výjimečné tažení z této hry dělají kulisy a herní prvky jako takové. Tvůrci z Ubisoftu navrhli naprosto uvěřitelný herní svět. Křivolaké uličky Londýna, zatuchlé stoky, ale i potemnělé londýnské památky vám dávají pocit, že se nacházíte přímo v něm. Každá místnost leží přesně tam, kde byste ji čekali a každá zombie zase přesně tam, kde byste ji nečekali.

Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Pocity jsou tak naprosto intenzivní a to i bez proplánovaných lekaček. I na ně ovšem narazíte, ale je sympatické, že jsou zakomponovány vkusně a ne vždy se týkají vybafnutí nepřítele. V jedné lokaci například procházíte kontejnery, když v tom narazíte na vrány, které se ve chvíli, kdy do jejich teritoria vkročíte, zvednou a odletí – přímo vaším směrem. V takových chvílích vám půjde mráz po zádech a to aniž by se vůbec něco stalo.

Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC
i Zdroj: PCTuning.cz

V tomto případě se tedy dá mluvit o perfektním level designu, který do jisté míry dokázal zahalit i jisté ústupky omezenému hardwaru WiiU. Je nad slunce jasné, že Zombi není hrou v otevřeném světě. Lokace ve hře jsou rozkouskovány a i když mezi nimi můžete téměř libovolně přecházet, vždy musíte přečkat načítání. Natahování jednotlivých lokací je přitom krátké, ale prostě tu pořád je, což může být značně nepříjemné. Nehledě na to, že lokace jsou opravdu dost sevřené, takže pokud nesnášíte koridorovky, tady si neškrtnete.

Jak jsem ale řekla, level design hry je naprosto perfektní. Hra vás neustále udržuje v napětí, což nakonec podpoří i nevšedními kamerovými záběry. Vaše postava je vybavená batohem, do nějž si ukrývá kořist, například náboje do pistole, zbraně, ale třeba i předměty, s nimiž se můžete léčit.

Pokud si tyto předměty nedáte do jednoho ze slotů rychlé volby (což může být dosti problematické, neboť dva základní sloty jsou doplněné dvěma sloty, které vyvoláte jen za pomoci dvojkliků, například dvěma rychlými stlačeními směrové šipky vpravo), musíte pro ně do batohu. Zde kamera přejde do filmového pohledu, respektive do sledování z některé CCTV kamery ála Resident Evil.

Jedinečné Zombi se řítí z WiiU na naše PC
i Zdroj: PCTuning.cz

V tuto chvíli vy jako postava nic nemůžete dělat, jenom se přehrabovat ve svém inventáři, čas na pozadí se ovšem nezastaví, takže při přehrabování musíte být obezřetní a neustále sledovat, zdali se k vám neblíží nějaká zombie. To do hry vnáší obrovské napětí a rozhodně je to jeden z prvků, který by tvůrci hororových her mohli přinášet častěji.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama