GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!
Mafia III
O Mafii III se již hodně psalo. Především proto, že toto „české rodinné zlato“ vyvíjí studio Hangar 13 ve Spojených státech. Češi ve vývojovém týmu jsou pouze na pozicích animátorů, a jak podotknul šéf vývoje Haden Blackman, někteří jsou i v programátorských a dalších odděleních. O příběh a celkové vyznění hry se však nestarají. Pokusme se odhlédnout od emocí, které hra v našincích vyvolává, a střízlivě zhodnotit, co je vlastně Mafie III podle zatím uveřejněných ukázek, prezentací a rozhovorů.
Příběh o vietnamském veteránovi, který v New Orleans nachází adoptivní gangsterskou rodinu a rozhodne se vytáhnout do boje proti místní italské mafii, je v prvé řadě celý smyšlený. Nikdo jménem Lincoln, který by operoval s partou menších bossů, nikdy neexistoval. Ani italská mafie, proti které se podle ukázek jde do boje, nemá ve svých řadách reálnou postavu. Konečně, ani New Orleans není New Orleans, ale „město inspirované New Orleans.“ Mafie III zkrátka nevsadila na dramatizaci historických událostí, ale pouze se volně inspiruje dobou, do které je zasazena: Tedy do oparu drog a hippies v šedesátých letech na americkém jihu.
To samo o sobě otevírá spoustu možností a podle půlhodinové prezentace je využili zejména grafici. Společenská nálada plná hesel na zdech, barevně oblečených lidí a marihuany byla na pohled krásnou kulisou, před kterou se odehrává samotná akce. Ta vede k přebírání kontroly nad městem. Lincoln pomalu stoupá po žebříčku mafiánů směrem vzhůru, a k tomu mu pomáhají pobočníci, zbraně (akce vychází z cover systému, tedy krytí za kulisy a střelbě) a automobilová jízda, která je postavena na základech modelu z Mafie II.
Prezentace, jejíž krátká verze je k dohledání na Youtube, akcentovala především rozmanitost a nápaditost prostředí, jízdu autem, akci, poněkud za vlasy přitažené „hollywoodské“ efekty a možnost dostat se k cíli mise několika způsoby. Vše to vypadalo velmi dobře, dokud se z Licnolna pod vedením prezentéra nestala mašina na zabíjení. V nočním klubu a zároveň sídle mafiánského minibosse na něj nabíhali poskoci ve velkém množství a Lincoln je buď ustřílel anebo zabil zkrácenou mačetou s patřičnou filmovou mikroanimací. Neděste se ale předčasně: Stejně jako řada jiných podobných ukázek byla i tato postavena především na efekt a jako taková příliš nevypovídala o tom, jak se bude Mafie III skutečně hrát.
Zajímavá a nedovysvětlená zůstala role pobočníků. Ty je možné po telefonu zaúkolovat, aby setřásli nechtěnou pozornost, případně jim do správy věnovat vybojovaný podnik (během prezentace noční klub připadl Vitovi Scaletovi, hrdinovi Mafie II). Co z toho bude dál, do jaké míry se pobočníci budou účastnit misí osobně a další otázky zůstaly nezodpovězené. Do vydání pro všechny hlavní platformy ještě zbývá dost času, Mafie III vyjde až příští rok, o detailech tedy ještě hodně uslyšíme. Mimochodem, český dabing potvrzen ani vyvrácen nebyl, ale bylo by dost zvláštní, kdyby dostal ze sentimentu k zemi původu zelenou.