GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? | Kapitola 3

Pavel Dobrovský

Pavel Dobrovský

25. 8. 2015 10:00 7

Seznam kapitol

1. GamesCom 2015: Herní žně 2. VR: Pollen, VR: Back to Dinosaur Island 2 3. VR: Gunjack, VR: Edge of Nowhere 4. Mirror´s Edge: Catalyst, Star Wars: Battlefront
5. Mad Max, Dark Souls III 6. Mafia III 7. Crossout, Warhammer 40K: Inquisitor – Martyr 8. Hard West, Mother Russia Bleeds, Hue

Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!

Reklama

VR: Gunjack

Když jsem poprvé zažil virtuální realitu, bylo to na Oculus Rift DK1 s vesmírnou střílečkou EVE: Valkyrie (kromě Riftu vyjde i na Project Morpheus od Sony) od islandského studia CCP Games (EVE Online). I přes technické nedostatky to byl moment, který mě pronásleduje do dnes: Na několik sekund můj mozek zpanikařil, protože náhle nebyl na výstavě E3, ale v kokpitu stíhačky, proti které létaly vlny nepřátel. CCP tento koncept rozpracovává i v Gunjack, která je pouze pro Samsung Gear VR (tedy brýle, do kterých zacvaknete Galaxy Note 4) a běží na Unreal Engine 4.

„A nejdůležitější je... Zabít je... všechny.“ Tak zní zadání úkolu. Bitevní pole ve vesmíru sledujete z pohledu střelce, který musí vykosit všechno, co se hýbe. Nepřátelé nalétávají ve formacích a mění své pozice podobně jako ve starých 2D střílečkách, ve kterých raketka letěla jedním směrem a musela ničit nebo byla zničena. Změnou v Gunjack je všeobklopující virtuální realita a vzhledem k omezenosti ovládacích prvků jasně daná trasa průletu. Ovládáte tedy zaměřovač, nikoliv směr letu. Jde o jedinou hru v našem výčtu, která je vyráběna s chytrým telefonem na mysli a nedostane se na žádnou jinou platformu.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz

VR: Edge of Nowhere

Poslední hra pro VR, konkrétně pro Oculus Rift, je od studia Insomniac (série Spyro, Ratchet & Clank, Resistance, Sunset Overdrive), které dělá něco naprosto jiného, než zbytek VR vývojářů. Jestli jste si všimli, s čestnou výjimkou Gunjack, nevznikají pro VR vyloženě akční hry. Důvodem je vyšší míra kinetózy při hraní i prosté a jednoduché pravidlo většiny současných FPS akcí, a to sice, že nepřátelé zásadně neútočí zezadu. Takže celý pohled za sebe, pro VR tak důležitý, postrádá smysl. Insomniac jdou na věc jinak. Nedávají kameru do očí hlavnímu hrdinovi, ale umístili ji za něj, podobně jako v Tomb Raider. To podle šéfa studia Teda Price přináší spoustu záludných výzev. Překvapivě.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
i Zdroj: PCTuning.cz

V Edge of Nowhere se ocitáte v ledovém království, kam se dostanete v rámci nevydařené expedice, a kde žijí ledová monstra. Pronásledují vás jeskyněmi, často vylézají z propastí, nad kterými ručkujete nebo traverzujete po úzkých ledových lávkách. Podle prezentace jste v podstatě neustále na útěku a musíte skákat a šplhat jako o život. Postavu vidíte před sebou, kamera však sleduje úhel pohledu vašich očí, takže je to podobné jako v závodním simulátoru, kde klávesami řídíte a myší se rozhlížíte.

Jak v Insomniac zjistili, není dobrý nápad dělat ve hře rohy. Kamera v takovém případě musí nepřirozeně zrychlit a ukotvit se na nové pozici, což u spousty lidí vyvolává nutnost ublinknout si. Autoři tedy museli svět vymyslet tak, aby nikde nebyly ostré zatáčky. Proto je hodně stavěn vertikálně anebo jako dlouhý koridor, který se nenápadně zatáčí.

Edge of Nowhere bude neobvyklou akční VR hrou a podle slov Teda Price se na jejím vývoji podepsala spolupráce Insomniac se speciální divizí Oculusu, která úzce spolupracuje s vývojáři her. Dodává jim své know-how, ale řeší s nimi i konkrétní požadavky na obsahovou kvalitu a možnosti ovládání nebo vývojového prostředí. Podle nedávných zpráv společnost investovala deset miliónů dolarů do podpory nezávislých vývojářů, aby kromě projektů velkých studií bylo při uvedení brýlí na začátku příštího roku dost her na výběr.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama