Test: S Windows 10 k plynulejším hrám | Kapitola 5
Seznam kapitol
Začátkem měsíce vydal Microsoft novou verzi Windows s označením 10. Windows 10 si většina hráčů spojuje s příchodem nového API DirectX 12. Nám se ale podařilo objevit a otestovat ještě jednu zajímavou vlastnost. Nové Windows přistupují odlišně i k paměti grafické karty a tak jsme se dočkali jednoho zajímavého překvapení...
Middle-earth: Shadow of Mordor
A nejnáročnější hrou testu se stává Middle-earth: Shadow of Mordor. Hra varuje v menu při nastavení textur na Ultra, že je zapotřebí 6GB grafická karta. Co se stane, když ji spustíte na 2GB grafické kartě?
Testováno je na maximální detaily včetně textur na Ultra.
Nároky na paměť jsou opravdu šílené, na konci testu bylo ve Windows 10 zabráno celých 7400 MB paměti. Maximální využití videopaměti se zastavilo až na 4100 MB. Ještě zajímavější je průměrný výkon. Průměrné fps je výrazně vyšší pod Windows 10. Nutno ale dodat, že tato hra měla pod Windows 10 největší rozdíl mezi všemi provedenými průběhy. Zde jsem pro jistotu zkoušel průběh pětkrát a pokaždé to dopadlo v průměru jinak, asi podle toho jak se zrovna nahrály textury do VRAM nebo RAM.
Ale vždy běželo hra plynuleji pod Windows 10, protože hlavní rozdíl se koná na úrovni frametimes:
A na úrovni frametimes se stal skoro zázrak. Z téměř nehralené hry se stává hralená! Záseky zmizely a jen je vidět, že kvůli přenosům textur po PCI Expressu místy kolísá celkový výkon. Například běžíte rovně, scéna se ani moc nemění, ale fps se postupně mění z 50 na 30 a pak po chvíli vystoupá zase na 45. Zde se rozdíl projevil naplno.