Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Test: S Windows 10 k plynulejším hrám

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 8. 2015 03:00 49

Seznam kapitol

1. Windows 10 a hry – není to jen o DX12 2.   Testovací sestava, metodika 3. Grand Theft Auto V 4. Watch Dogs 5. Middle-earth: Shadow of Mordor 6. Závěr

Začátkem měsíce vydal Microsoft novou verzi Windows s označením 10. Windows 10 si většina hráčů spojuje s příchodem nového API DirectX 12. Nám se ale podařilo objevit a otestovat ještě jednu zajímavou vlastnost. Nové Windows přistupují odlišně i k paměti grafické karty a tak jsme se dočkali jednoho zajímavého překvapení...

Reklama

Grand Theft Auto V

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovanou hrou je pátý díl série Grand Theft Auto. Kromě toho, že se jedná asi o nejlepší díl série, jde také o ukázkově povedený PC port hry z konzole. Hra dokáže být při maximálním nastavení detailů a vyhlazování neuvěřitelně náročná, ale obráceně při snižování detailů se dá získat výrazně vyšší výkon a přesto i na slabších grafikách vypadá stále velmi dobře.

Hru jsem nastavil tak, aby příliš přesahovala paměťové nároky GTX 670. Rozlišení je tedy 1920 × 1080, bez MSAA vyhlazování, a detaily nastaveny téměř na maximum – na úroveň 2700 MB.

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz

Průměrný výkon je téměř shodný, rozdíl není o moc větší než chyba měření. Ukazuje se, že pod Windows 10 hra vyžaduje více paměti. Tu si karta pravděpodobně ukrajuje z RAM, protože maximální využití videopaměti ukazovalo 2650 MB. Tedy více než má grafická karta své GDDR5 paměti. Zbytek se dotahoval přes PCI Express z RAM.

A jak vypadaly průběhy trvání renderingu jednotlivých snímků pod oběma OS?

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz

Test: S Windows 10 k plynulejším hrám
i Zdroj: PCTuning.cz

Průběhy jednotlivých snímků nevykazují žádné známky stutteringu. Hra běží krásně plynule a stíhá streamovat textury pod Windows 8 a 10 stejně dobře. Zde se tedy žádné zajímavé rozdíly nekonají. Podobně je na tom i hra Dying Light, která se z časových důvodů nevešla do podrobnějšího testu. Ta také ukazuje zatížení grafiky kolem 2700MB, ale v obou případech běží shodně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama