Test: S Windows 10 k plynulejším hrám | Kapitola 3
Seznam kapitol
Začátkem měsíce vydal Microsoft novou verzi Windows s označením 10. Windows 10 si většina hráčů spojuje s příchodem nového API DirectX 12. Nám se ale podařilo objevit a otestovat ještě jednu zajímavou vlastnost. Nové Windows přistupují odlišně i k paměti grafické karty a tak jsme se dočkali jednoho zajímavého překvapení...
Grand Theft Auto V
První testovanou hrou je pátý díl série Grand Theft Auto. Kromě toho, že se jedná asi o nejlepší díl série, jde také o ukázkově povedený PC port hry z konzole. Hra dokáže být při maximálním nastavení detailů a vyhlazování neuvěřitelně náročná, ale obráceně při snižování detailů se dá získat výrazně vyšší výkon a přesto i na slabších grafikách vypadá stále velmi dobře.
Hru jsem nastavil tak, aby příliš přesahovala paměťové nároky GTX 670. Rozlišení je tedy 1920 × 1080, bez MSAA vyhlazování, a detaily nastaveny téměř na maximum – na úroveň 2700 MB.
Průměrný výkon je téměř shodný, rozdíl není o moc větší než chyba měření. Ukazuje se, že pod Windows 10 hra vyžaduje více paměti. Tu si karta pravděpodobně ukrajuje z RAM, protože maximální využití videopaměti ukazovalo 2650 MB. Tedy více než má grafická karta své GDDR5 paměti. Zbytek se dotahoval přes PCI Express z RAM.
A jak vypadaly průběhy trvání renderingu jednotlivých snímků pod oběma OS?
Průběhy jednotlivých snímků nevykazují žádné známky stutteringu. Hra běží krásně plynule a stíhá streamovat textury pod Windows 8 a 10 stejně dobře. Zde se tedy žádné zajímavé rozdíly nekonají. Podobně je na tom i hra Dying Light, která se z časových důvodů nevešla do podrobnějšího testu. Ta také ukazuje zatížení grafiky kolem 2700MB, ale v obou případech běží shodně.