GamesCom 2015: Hardwarové tažení | Kapitola 5
Seznam kapitol
Kamióny a dodávky vjíždějí s počítači a barevnými dekoracemi do sklobetonového výstaviště na břehu řeky Rýn. Z nitra hal se valí testovací řev soundsystémů a ohlašuje tím, že brzy propukne další výstava GamesCom. V pořadí již sedmá. Předvedou se tu nejnovější hry, občas i v celé kráse a s trochou štěstí budou oznámeny novinky, na které nebyl prostor před pár týdny na pompézní výstavě E3 v Los Angeles.
Myši Mionix: Vstříc budoucnosti klikání
Sedím u stolu a hledím do očí Carlu Silberskému ze Švédska. Snažím se vydržet oční kontakt jak nejdéle to jde, ale prohrávám a klopím zrak k myši Mionix Castor. Je na pohled krásná, na dotek tak příjemná, jak jen může být a prsty zcela přirozeně zapadají na vylisované pozice. Klik. Klik. Carl Silberského oči nad hustým vousem vypadají prorocky, místy až fanaticky a skutečně - mluví a dostává se do kazatelského tranzu. „Víš, proč se hardwaru říká hardware? Protože je HARD ho udělat. T. Ě. Ž. K. Á. věc to je! Ale my se jí nebojíme! Chceme skutečnou hardwarovou evoluci! Ano! Podsvícené klávesnice? To je snad vtip! To je inovace?! Třicet tlačítek na myši. Cože? Na nic lepšího se nezmůžeme?! Děláme hardware 2.0! Zeptám se tě: Jaký pokrok udělaly počítačové myši v posledních patnácti letech? No! Nevíš! Tak se podívej!“
Klik. Klik. Klik.
Elegantní minimalismus
Přestože se Silbersky snaží působit dojmem Steva Jobse myší, a tím mě zneklidňuje, nelze produktům jeho mladé firmy upřít atraktivnost. Mionix Castor má elegantní tvar s čtyřvrstvou zdrsnělou gumou na místech kontaktu s palcem a uvnitř najdete 32MHz procesor a rozlišení 10 000 DPI. Pouhých šest tlačítek je skutečně umístěných tak, aby jejich používání okamžitě přešlo do krve.
Žádné neonové barvy, žádné roztodivné tvary, prostě poctivá myš, která vyvolává až fyzické potěšení z kontaktu a funguje dobře jak v kanceláři, tak v herním doupěti. „Dyzaaajn,“ zavije do toho Silbersky. „Design je to nejdůležitější!“ A upře na mě ty své oči. „Zamýšlel ses někdy o designu myší za posledních patnáct let?“
Klik. Klik.
Upgradovaná myš
Energický, samorostlý a dravý přístup je v rozporu s tím, jak obvykle probíhají hardwarové prezentace. Silbersky má ale kromě elegantní myši v rukávu ještě jedno eso. Tím je zmodifikovaná myš Naos s podtitulem QG. Jde především o herní myš s ozkoušeným designem Naos a opět kvalitním dílenským zpracováním.
Tlukot srdce
QG disponuje několika kovovými ploškami, ve kterých jsou ukryty senzory srdečního tepu, pohybu a odporu pokožky. Myš tak dokáže měřit míru napětí podle srdečního rytmu, rychlost pohybu v pixelech za sekundu, počet kliků a vlhkost kůže. K čemu je to dobré? Hráč může vyhodnotit, v jakých okamžicích se dostává do největšího stresu a podle toho trénovat v určitých situacích, hraje-li například herní ligy.
Při online hraní pokeru by pak všichni hráči s Naos QG mohli sledovat své reakce a lépe se podle nich chovat. A v neposlední řadě by hry mohly dynamicky reagovat na fyzický stav hráče: Například v hororových hrách podle tepu srdce lépe dávkovat překvapivé situace a monstra, a tak podobně. Své uplatnění technologie jistě najde v řadě fitness aplikací (poradí, kdy se protáhnout) anebo u Youtuberů, kteří pro zvýšení atraktivity svých herních videí mohou mít údaje vytažené přímo do obrazu. „V současné době podporuje QG přes platformu OverWulf kolem sedmi stovek her“, dodává Silbersky.
Zkušení chlapíci
Mionix možná vypadá jako firma s mírně šíleným šéfem, který si plní sny o dokonalém prolnutí designu a funkčnosti. Jenže má za sebou tým složený ze zkušených harcovníků z oboru: Šéf marketingu uváděl společnost Razer do Evropy a programátoři založili technologii Polar Rose, která pro Apple rozpoznává obličeje lidí a přiřazuje k nim jména konkrétních osob z kontaktů. V těchto Švédech zkrátka něco je, co si zasluhuje pozornost.
Klik.