Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava GamesCom 2015: Hardwarové tažení
GamesCom 2015: Hardwarové tažení
autor: Pavel Dobrovský , publikováno 17.8.2015
GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Kamióny a dodávky vjíždějí s počítači a barevnými dekoracemi do sklobetonového výstaviště na břehu řeky Rýn. Z nitra hal se valí testovací řev soundsystémů a ohlašuje tím, že brzy propukne další výstava GamesCom. V pořadí již sedmá. Předvedou se tu nejnovější hry, občas i v celé kráse a s trochou štěstí budou oznámeny novinky, na které nebyl prostor před pár týdny na pompézní výstavě E3 v Los Angeles.


Jestli někdo z velkých hardwarových výrobců vkládá velké naděje do streamování herního obsahu, a navíc ho aktivně řeší, pak je to nVidia. I přes porodní bolesti a ne vždy sto procentní funkčnost je její streamovací technologie Grid příslibem budoucnosti, ve které budeme hry do televize streamovat podobně jako filmy. Ani s nově přestavěnou službou Shadow Play se nVidia nedrží daleko od streamovacího prsu. Kromě natáčení videa v 4K při 60 FPS a zpětného přehrávání několika posledních desítek sekund hry, umožní bez dodatečné služby streamovat herní obsah z jednoho počítače na druhý přes internet. Do streamu se druhý hráč s pomocí pluginu do Chromu může zapojit, případně úplně převzít kontrolu nad hrou. Výpočty přitom budou probíhat na prvním počítači.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Nový druh pirátství

Viděli jsme, kterak se v rámci hry Trine připojil hráč do streamovaného videa a bez problémů ovládal druhou postavu. Je v tom ale háček: nVidia si dobře uvědomuje, že jde o zneužitelnou službu. Například jeden člověk si koupí hru a postupně ji nastreamuje svým třem kamarádům, kteří si tímpádem nebudou muset nic pořizovat.  Stream je proto omezen na 60 minut, po kterých se musí znovu připojit. Další háčky následují: Kvalita streamu je 720p při 30 FPS a pro optimální běh doporučuje firma upload 10 MB/s, přestože ověřeně Shadow Play funguje i při nižších rychlostech. I tak je to dost. Ať už tak nebo onak, hráči se dostanou k možnostem zahrát si hru, kterou nevlastní. nVidia skrz svého zástupce říká, že by se služba dala využít i úplně jinak: Jako resuscitace dlouho mrtvého trendu demoverzí, které mají navnadit na plný produkt.

A ti další...

Ostatní hardwarové nebo technologické novinky byly na PC Tuning již pokryty ve speciálních článcích anebo nejsou zdaleka tak přelomové – například ChatPad klávesnice pro Xbox nebo miniklávesnice Orbweaver od Razeru. Další článek z GamesComu budeme věnovat hrám – a to jak těm mainstreamovým, tak nezávislým anebo podivným.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení



Tagy: gamescon  vr  oculus rift  htc vivo  virtuální realita  nvidia  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.8.2015 09:29:29   213.180.34.xxx 40
Teda první, co mě praštilo do očí v části o Rive, byla ta sluchátka.
HTC použilo pro referenci Shure SRH1540, to je podstatně lepší prezentace, než ty šmejdy, které montují na poslední prototyp Oculus Riftu.
17.8.2015 10:04:22   89.173.96.xxx 10
Niečo sa zmenilo ohľadom vydania Vive? Pokiaľ viem malo to byť ešte tento rok a nie budúci...
17.8.2015 10:49:10   89.173.96.xxx 10
Viď:

http://www.itpro.co.uk /desktop-hardware/24985/everything-you-need-to-know-about-htc-vive-and-steam-vr-release-date-price
17.8.2015 10:49:29   89.173.96.xxx 10
http://www.itpro.co.uk /desktop-hardware/24985/everything-you-need-to-know-about-htc-vive-and-steam-vr-release-date-price
17.8.2015 10:19:42   78.108.104.xxx 10
Já jen čekám až někoho napadne spojit Oculus Rift a Kinect a pak si možná.. MOŽNÁ koupim svou první herní konzoli.... jinak článek paráda, díky
17.8.2015 19:04:04   88.102.13.xxx 20
https://www.youtube.com/watch?v=RAZidk_mPc8

V tomhle videu maj na oculusu přidělanej leap motion a snímaj s tim pohyb rukou. Navíc k tomu rukavice která simuluje dotek virtuálních předmětů.

Dovolil bych si nesouhlasit, co bylo napsáno v článku a to, že oculus zaručuje "pohodlné ukotvení na hlavě, a pak databázi her, které na ně již nyní vyvíjí stovky nadšenců s vývojářskou verzí VR."

Měl sem možnost vyzkoušet, moc pohodlný mi to teda nepřišlo, i když to moc neváží tak na nošení na hlavě by to chtělo estě odlehčit.

Co se týče databáze her ve směs sou to amatérský počiny. Některý Áčkový tituly se na tom daj rozchodit, s většíma nebo menšíma problémama, některý byli celkem hratelný, ale uspokojivej pocit sem neměl asi z ničeho.

Pokud při vývoji her nebude počítáno s použitím oculusu a hra tomu přispůsobena, ale jenom dodatečně dodělána jakási podpora, tak to nebude nikdy ono.
V tomhle ohledu sem celkem pesimista, po zkušenostech s 3D vision, kde sama Nvidia při vývoji nových ovladačů sabotuje neoficiální podporu, přitom oficiální podpora je mizerná, a z toho mála oficiálně podporovaných her, ne všechny fungujou bezchybně, třeba Witcher 2 byl naprosto nehratelný, asi až po půl roce vyšel update se kterým se dalo 3d vision použít.
17.8.2015 19:36:24   78.108.104.xxx 00
Je to všechno v zárodku, dal bych VR 5 let a pokud neupadne do zapoměni, ale bude se na ni intenzivně pracovat a hlavně vyvíjet software pro ně, budeme tu mít něco úžasného, proto já osobně takové blbosti jako je uchycení. popruhy, dostupné aplikace nebo i optimalizace s hardware, neberu v potaz, na to je prostě čas, lidi mají tendence chtít všechno hned. Na druhou stranu by měl být nějaký univerzální source kód nebo univerzální hardware, abychom nemuseli mít hru uzpůsobenou pro každý VR set zvlášť, ale aby se budoucí A tituly daly hrát na všech, nebo alespoň na těch komerčně největších. Abychom pak neměli doma 5 VR setů abychom mohli hrát battlefield, CoD, GoW nebo nevím Witchera, pomocí VR a už uplně vidím, jak si konkurenční hry rozebírají konkurenční VR společnosti, zároveň ale by to potenciálně mohlo ohrozit spoustu nadějných projektů, kdy AMD a NVIDIA budou optimalizovat své GK na 1-2 největší VR firmy, podle toho bude uzpůsobený i software(hry) a pro ostatní VR sety od jiných společností by byly jen přímo vyvíjené aplikace a ještě by potřebovaly speciální software ovladače, aby se to na nich rozchodilo, to by mohl být problém.
17.8.2015 11:08:33   93.91.243.xxx 151
Tak po Vlčkovi i Pavel Dobrovský z bývalé redakce Levelu. Mohl by se ujmout recenze her a ukončit tragédii Jiříkovou.
17.8.2015 11:26:37   194.228.11.xxx 91
Jestli chceš číst něco od Dobrovského, tak běž na Games.cz, Jiříková měla být vykopnuta dávno.
17.8.2015 17:42:28   95.103.149.xxx 10
Ja tak nejak nechápem, prečo marketing okolo VR nestavajú viac okolo simulátorov, či už závodných, leteckých alebo iných. Mi to na to príde ideálne, hráč sedí v kokpite, takže odpadá problém s rozporom v polohe tela, chôdze, vidí okolo seba kokpit, čo by malo (mohlo) minimalizovať kinetózu, keďže nedochádza k takému veľkému rozporu medzi videným pohybom a vnímanou nehybnosťou...

Miesto toho vidíme samé casual blbinky, kde človek mácha bazmekmi v rukách, prípadne sa pohybuje v obmedzenom priestore...
17.8.2015 19:02:57   78.108.104.xxx 10
VR zatím ani není komerčně na trhu, zatím se furt dolaďuje a vy už byste chtěl nějaké hyper mega giga simulace ??? A trošku nespěcháte ? hm ? Dejte vývojářům čas proboha a nechtějte hned všechno ještě před samotným offi uvedením
17.8.2015 20:28:33   93.91.246.xxx 10
U závodních simulátorů můžu zmínit např LFS nebo pCARS, určitě i řada dalších podporuje VR. Pokud však např Oculus bude spoléhat na současnou technologii, tak ani se 4K displejem to nebude to pravé. Mě totiž přijde, že není úplně tak největším problém kinetóza, ale neostrý obraz (moje zkušenost).
17.8.2015 20:21:17   90.177.175.xxx 10
Protože simulátory momentálně nejsou v módě. A dost možná, že by ten výsledek mohl být naopak horší, protože naopak mnohem vyšší rychlosti a kinetóza.
18.8.2015 05:54:55   90.183.142.xxx 30
Už dlouho jsem se těšil (jako spousta dalších) na další pokus s VR a příchod projektu OR na kickstarter mě moc potěšil. Ale teptrve nedávno jsem se dostal k otestování OR DK2. Nikdy jsem nic podobného na hlavě neměl a tak WOW efekt byl opravdu silný. Hlavně ten pocit, že to opravdu funguje a člověk se ocitne někde jinde. Od "nekvalitní" grafiky se dokážu oprostit, jde mi jen o ten pocit být někde "uvnitř" vymyšlené scény. Opravdu pecka. Ale celkem rychle mě to přešlo a čím dál tím míň se mi chtělo dávat OR na hlavu. Proč? Příčinou byla asi hlavně nechuť "připlácnout" si na oči nekvalitní čočky a displeje. Dostal jsem pocit, že používat tohle zařízení dlouhodobě, tak asi oslepnu. No a druhým důvodem byla kinetoza. Té by se možná dalo zbavit tréningem, ale to se trošku pere s prvním uvedeným důvodem, proč se mi do OR opakovaně něchtělo. Osobně beru tyhle věci jako hlavní neduhy, co mě odrazují od nákupu finální verze, protože přesně tohle bude přinášet i ona. Zkrátka jsem nabyl dojmu, že HUD jako takový mi nepřijde jako správná cesta k dlouhodobě použitelné VR. Ale určitě jsem rád alespoň za to, že se konečně něco v téhle oblasti pohlo.

Poznámka: Během "testování" OR DK2 jsem přišel na to, že pokud jsem před nasazením na hlavu požil kapku alkoholu, tak se kinetoza mnohdy vůbec nedostavila. Zřejmě dochází k utlumení těch správných center v mozku, které jsou její příčinou
18.8.2015 07:53:36   213.180.34.xxx 00
Přijde mi, že si hodně lidí myslí, že vyjde Oculus nebo Rive, plácnou na hlavu kýbl a budou pařit Battlefield a další hektické střílečky z praku, jako když luskne prstem ... to zas bude po pokojích nablito ;)

Ze začátku bych jako nelepší hry pro VR viděl typu Dear Ester, Vanishing of Ethan Carter, Mind Path to Thalamus a další walking simulatory.

Jinak alkohol vypíná smysl pro rovnováhu a rozostřuje koordinaci očí a rukou, takže to opravdu není špatný nápad na zvykání na VR :-D
24.8.2015 18:27:33   89.176.126.xxx 00
Co se vám nelíbí na Cyberithu? To já bych si to domů klidně postavil. Tyhle plošiny jsou podle mě jediný způsob, jak nějak normálně uskutečnit VR, u níž se člověk ve hře nebude vyskytovat jen na jednom místě.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.