Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava GamesCom 2015: Hardwarové tažení
GamesCom 2015: Hardwarové tažení
autor: Pavel Dobrovský , publikováno 17.8.2015
GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Kamióny a dodávky vjíždějí s počítači a barevnými dekoracemi do sklobetonového výstaviště na břehu řeky Rýn. Z nitra hal se valí testovací řev soundsystémů a ohlašuje tím, že brzy propukne další výstava GamesCom. V pořadí již sedmá. Předvedou se tu nejnovější hry, občas i v celé kráse a s trochou štěstí budou oznámeny novinky, na které nebyl prostor před pár týdny na pompézní výstavě E3 v Los Angeles.


Tobii EyeX: Hleďte!

První skutečně nekonvenční řešení ovládání her přinesla na GamesCom i Game Developers Conference firma Tobii, taktéž ze Švédska. Nejde o nic, co bychom již neznali (na PC Tuning se o nich již psalo): Jejich technologie EyeX umí sledovat pohyby očí a převádět je do hry, kterou hráč sleduje. Docílit toho může buď s pomocí nenápadného podstavce před monitorem anebo s brýlemi, které vypadají o mnoho úrovní lépe než jakékoliv pokusy o augmentovanou realitu, které nevyšly.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Především je to proto, že v nich nevypadáte jako Borgové ze Star Treku. Brýle jsou nicméně zaměřeny pro marketingové výzkumy (kam se člověk dívá na stránkách atp), zatímco podstavec je pro všechny hráče.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení

Zrak klávesnici nenahradí

Tobii má 600 zaměstnanců a své aktivity věnuje jak vývoji VR, tak AR. Právě to druhé jmenované přitáhlo pozornost švédského herního studia Avalanche (hry Just Cause, Mad Max), které společně s Tobii pracuje na vylepšení své starší hry Hunter. Jak název polopaticky napovídá, je o lovce, ale obsah není důležitý. Důležitější je způsob, jakým funguje ve spojení s Tobii. Především jde o zaměření pohledu očí a adekvátní reakci enginu. EyeX však nenahrazuje rozhled myší/gamepadem ani žádné jiné ovládací prvky, které musí být při hraní přesné a rychlé. Namísto toho mezi vás a hru klade neviditelnou reakční vrstvu.

Pro lovce i stratégy

V případě Hunter jde například zobrazit mapu pohledem do rohu obrazovky a stejným způsobem vyvolat v jiných rozích adekvátní informace o zdraví nebo počtu nábojů. Při prezentaci inženýři naznačovali, že pohledem by se daly uchopit předměty a odhodit do dálky anebo měnit hloubku ostrosti podle vzdálenosti předmětu v herním světě. Velké naděje vkládají i do strategií (jmenovali například DOTA, ve které by šlo o užitečnou tréninkovou technologii pro ligové hráče), kde se v kombinaci s rychlým ovládáním dá zrak použít na mnohem pohotovější reakce, označování a vysílání jednotek do bojiště, a tak podobně. Technologie Tobii je již nyní k dispozici pod názvem Sentry a její autoři doufají, že se jejich sledování pohybu očí dostane i do brýlí pro VR, s jejichž výrobci úzce spolupracují.

GamesCom 2015: Hardwarové tažení



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.