Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to

Too much innovation error: Předběhli svou dobu a dojeli na to | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

7. 8. 2015 03:00 14

Seznam kapitol

1. No jo, to se dalo čekat. 2. Když se bublina nafukuje 3. Když v Itálii prodáte jednu klíčenku (a ještě se vrátí) 4. Vždycky není dobré být první
5. I Youtube bylo před pár lety jako sci-fi 6. (Ne)užívejte si 4K 7. Virtuální realita: Předbíhá už podruhé dobu?

Nedostatek inovace může firmu zničit. Co ale přemíra inovace? I když to vypadá podivně, příliš velké vizionářství, příliš rychlý růst a fakt, že jste první na trhu a máte ho celý pro sebe, může být stejně devastující, jako když se na inovace vykašlete úplně. Každý si asi vzpomene na mraky zařízení, technologií a služeb, které vypadaly skvěle, a neuspěly.

Reklama

Abychom inovaci rozeznali, musíme se podívat za hranici současnosti a představit si, že bariéry, které nás dnes omezují, jednou zmizí. Před rokem 2000 patřila myšlenka sledování videa přes internet u nás mezi naprosté fikce, protože přes 33,6 kbps modem jste rozumné video prostě neprotlačili. Časem ale cena poklesla a rychlost se zvýšila, takže streamování je reálné. Dnes je v podobné situaci herní streaming, zatím je kvůli vzdálenosti serverů v našich podmínkách komplikovaný, pokud by se ale latence minimalizovaly a služba byla široce dostupná, dávala by tato technologie smysl. Takže ano, herní streaming (a obecně remote computing) je příkladem technologie, která přišla s OnLive předčasně. Špatná myšlenka to ale v principu není.

Jiným příkladem technologického vylepšení, které přišlo příliš brzy, je stereoskopická neboli 3D televize. Nějakou dobu jsme o ní neslyšeli, vypařila se z letáků, výrobci se s ní nechlubí a je poněkud v kómatu. Není to technologie úplně mrtvá, ale už ji nikdo moc nepropaguje. Příčiny problému? Kromě toho, že se zjistilo, že překvapivě velké množství lidí má problémy s vnímáním stereoskopického obrazu, to byla hlavně nutnost používat brýle a relativně malý zážitkový bonus, který 3D přineslo.

Jednoduše řečeno, aby 3D film skutečně využíval svého potenciálu, musí být už tak scénáristicky vytvořený. S tím se ale samozřejmě nebude nikdo namáhat, pokud bude 3D pouze okrajovou technologií. Největším problémem je ale vytvoření obrazovek, které pro zobrazení 3D efektu žádné brýle nepotřebují. U bezbrýlových televizních technologií pokročila nejdále asi Toshiba v roce 2013. Technologie to ale byla drahá, vyžadovala speciální polohování diváka a navíc přišla až ve chvíli, kdy už zájem o 3D televize upadal.

Ve skutečnosti recenzenti u televize Toshiba 55ZL2 vyzdvihovali spíše 4K rozlišení, než schopnost zobrazovat 3D obraz bez nutnosti používat brýle. Za 6999 liber to byla hračka jen pro opravdovou elitu. Bezbrýlové 3D se pravděpodobně zase vrátí, ale bude to chtít další technologická vylepšení.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama