Na slovíčko s  Minh  Le, vývojářem  Counter-Strike
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Na slovíčko s Minh Le, vývojářem Counter-Strike

Na slovíčko s Minh Le, vývojářem Counter-Strike | Kapitola 11

Sam Sadovski

Sam Sadovski

21. 7. 2015 10:00 6

Seznam kapitol

1. Úvod – představení projektu 2. Minh 3. Tactical Intervention 4. Placené mody 5. Interview / Rozhovor – Counter-Strike 6. Interview / Rozhovor - Counter-Strike
7. Interview / Rozhovor – Counter-Strike 8. Interview / Rozhovor – Counter-Strike 9. Interview / Rozhovor - Paid mods / Placené módy 10. Interview / Rozhovor - Tactical Intervention, etc. (atd.) 11. Interview / Rozhovor - Tactical Intervention etc. (atd.)

Redakce magazínu PCTuning si pro vás připravila další, unikátní projekt. V sérii rozhovorů „Na slovíčko“ oslovíme ty nejvlivnější a nejznámější osobnosti počítačového i herního světa. Nabídneme vám pohled do zákulisí vývoje technologií, her či programů. Pilotní díl patří Minhu "Gooseman" Leemu, vývojáři hry Counter Strike.

Reklama

Interview / Rozhovor - Tactical Intervention etc. (atd.)

Is Rust like a chill out game for you right now after all that happened with TI?

Yes, definitely. After all that stress I’m just happy to get a paycheck and be in this industry. I wouldn’t call it a chill out, I still have quite a lot of work to do, but it’s not so stressful as TI. I think that I learned a lot more from a negative TI experience than I did from development of Counter Strike.

My biggest regret with TI is that I’ve spent 8 years of my life on a huge fail.

Je pro tebe teď Rust takovou… odpočinkovou hrou, po tom všem co se událo v souvislosti s TI?

Ano, určitě. Po tom všem stresu jsem rád, že dostávám výplatu a jsem stále součástí herního průmyslu. Nenazval bych to odpočinkem – stále mám poměrně dost práce, ale už to není tak stresujicí, jako za dob s TI. Myslím si, že jsem si prošel více negativními zkušenostmi s TI, než jsem zažil s CS.

Na slovíčko s  Minh  Le, vývojářem  Counter-Strike
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejvíce však lituji toho, že jsem nad takovým propadákem, jako TI, strávil osm let svého života.

What do you do for the Rust game in Facepunch Studios?

I mostly do animations for the weapons, characters and animals. I sometimes do 3D models as well, for example for the animals. I did a little bit of coding a few times, but not too much, because my coding is a mess and Gary is pretty strict about a clean and organized code.

Čím se ve Facepunch Studios (vývojáři hry Rust) zabýváš?

Převážně vytvářím animace pro zbraně, postavy a zvířata. Sem tam vytvořím nějaký ten 3D model, například právě pro zvířata. Něco málo jsem i nakódoval, ale nebylo to nic velkého, protože můj kód je bordel (Směje se) a Gary (Gary Newmann) si zakládá na čistém a organizovaném kódu.

So did Valve clean up your code after you joined the company with Counter-Strike?

Yeah, I think they did, because Counter-Strike code was a mess and I had my cheats inside of it all over the place. Like… cheats for myself.

„Čistili“ vývojáři Valve tvůj kód, když jsi s nimi společně pracoval na CS?

Ano, myslím si, že čistili. Kód CS nebyl organizovaný a měl jsem tam svoje vlastní cheaty… pro vlastní použití.

Do you have a funny story from Counter-Strike development?

Oh yeah, I do remember this one story. Back then when I was making CS I loved to play the game with my friends. I had like 4 or 5 of them and we loved to play together. There was a problem to find an empty server or a server with a few slots. So I programmed this cheat that would allow me to join the server and kick out people randomly. The best thing was that nobody knew I was the programmer (I had a different name, etc.)

I remember kicking people that would come back saying “What’s going on?! The server kicked me!” So many people were upset and they would even email me saying “Hey man, there’s a bug in your game – I’m getting randomly kicked.” I was like “Yeah, I’ll take a look in that.”

The cheat was very, very hard to find. You had to do a certain routine of moves – crouch, jump, turn around, pull out your knife and then duck again. It was like really, really complicated and no normal player would do this. I would do this in the beginning of the rounds and my teammates would ask me what the hell I was doing. I would run to the corner and start jumping and ducking. People were like “Why don’t you play the game, why are you in the corner with your knife?”

Máš nějakou vtipnou historku z vývoje CS?

Jo, jednu si pamatuju. Když jsem vyvíjel CS, bavilo mě hrát s kamarády. Měl jsem asi 4 či 5 přátel a hrozně nás bavilo hrát spolu, mnohdy jsme ale nemohli najít prázdný či poloprázdný server. Naprogramoval jsem nový cheat, který mi umožnil se připojit na server a vyhodit všechny ostatní hráče. Nejlepší na tom bylo, že nikdo nevěděl, že jsem samotný programátor hry (používal jsem jiná jména, atd.)

Pamatuju si, když jsem „vykopnul“ celý server. Hráči se vraceli a psali do chatu „Co se dějě? Server mě kicknul!“ Hodně lidí bylo až tak zoufalých, že mi začali psát emaily v nihž se zmiňovali o tom, že mám ve hře bug, který je náhodně vyhazuje ze serverů. Vždy jsem odpovídal s tím, že „Se na to podívám“ (Směje se.)

Přijít na tento cheat bylo velmi, velmi těžké. Musel jsi provést určitou kombinaci pohybů – skrčit se, skočit, otočit se, vytáhnout nůž a znovu se skrčit (Dodnes si to pořádně nepamatuji.) Bylo to velmi, velmi komplikované a žádný normální hráč by to jen tak z ničeho nic nezačal dělat. Dělal jsem to na začátku kola a mnohdy se mě ostatní hráči ptali, co to se mnou je. Vždy jsem zaběhnul do rohu, začal skákat a krčit se. Ostatní hráči se mě v chatu ptali proč skáču s nožem v rohu místo toho, abych hrál.

Na slovíčko s  Minh  Le, vývojářem  Counter-Strike
i Zdroj: PCTuning.cz

How many people know about this?

I think just me and my friends. Eventually, when I joined Valve, I had to tell them about this. They said that we can’t keep this in the game so I was like “Darn.”

Kolik lidí dnes o existenci tohoto cheatu ví?

Myslím si, že jen já a mí přátelé. Když jsem, eventuálně, přišel do Valve, musel jsem jim o tom říci. Jejich reakce byla předvídatelná, vývojáři mi sdělili, že cheat ve hře ponechat nemůžeme, byl jsem z toho docela smutný (Směje se.)

Where did your “Gooseman” nickname come from?

When I was younger, I used to watch the cartoon Galaxy Rangers and there was this really cool Gooseman character. So that’s the origin.

Odkud se vzala přezdívka „Gooseman“?

Když jsem byl mladší, koukal jsem na animovaný seriál Galaxy Rangers, ve kterém byla postava Gooseman.

"Gooseman" or "Goose" character from Galaxy Rangers series / Postava "Gooseman" či "Goose" ze seriálu Galaxy Rangers
i Zdroj: PCTuning.cz
"Gooseman" or "Goose" character from Galaxy Rangers series / Postava "Gooseman" či "Goose" ze seriálu Galaxy Rangers

What is your dream game to make?

I'd like to make a multiplayer game that mixed first person combat with some shooting. Something like the Bourne Identity. I feel melee combat has rarely been done right in first person games. One of the games I really enjoyed was Riddick. It convinced me that first person combat can be really intense and satisfying.

Jaká je tvoje vysněná hra, kterou bys chtěl vytvořit?

Chtěl bych vytvořit multiplayerovou hru, která by kombinovala boj na blízko se střílením. Něco jako film Agent bez minulosti. Cítím, že boj na blízko (boxování, atd.) je ve hrách s pohledem první osoby poměrně málo zastoupen. Hra, která mě opravdu bavila, byla Riddick. Riddick mě přesvědčil, že boj na blízko může být velmi zajímavý.

What do you think of games being a competitive thing as a developer? Is it good or bad that people expect games to be huge in the competitive scene?

I think it limits the developer when the game has to be aimed at competitive esports. Sports games have to be 100% balanced and sometimes, I think that can be very limiting from a game developer standpoint. It is difficult to innovate and create interesting gameplay if you have to worry that it must be 100% balanced for both teams. I sometimes enjoy playing multiplayer games that have 1 team at a slight disadvantage. It makes for some interesting scenarios.

Co si myslíš o tom, že některé hry, či žánry, jsou vnímány jako určené pro soutěže?

Hra zaměřená čistě na esports scénu silně limituje vývojáře. Takové hry musí být 100 procentně vybalancované a právě tento faktor hodně omezuje vývoj. Je velmi těžké vytvářet zajímavý gameplay a přitom se nebát toho, že hra musí být vybalancovaná pro obě strany. Občas mě baví multiplayerové hry, ve kterých je jeden tým v horším postavení. Vytváří to zajímavou herní atmosféru a napětí.

Thank you for your time Minh, take care. Bye!

It was a pleasure to meet you Sam, bye!

Děkuji ti za tvůj čas, zase někdy. Ahoj!

Rád jsem tě poznal, ahoj!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama