Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Carmageddon Reincarnation: Chodci lítaj vzduchem
Carmageddon Reincarnation: Chodci lítaj vzduchem
autor: Lucie Jiříková , publikováno 28.5.2015
Carmageddon Reincarnation: Chodci lítaj vzduchem

U brutálního Carmageddonu se kdysi bavily stovky tisíc lidí. A to i přestože jej ratingové orgány hromadně banovaly a mravokárci z něj šíleli. Naštěstí pro nás se Stainless Games ani v politicky korektnějších časech nelekli a zvedli vhozenou rukavici v podobě 625 143 dolarů, které vybrali na Kickstarteru na reinkarnaci Carmageddonu.


I když je grafika hry velmi podprůměrná, nový Carmageddon má obrovské problémy s načítáním a propady frame rate. Trpěliví byste měli být už jenom při spuštění samotné hry. Doba mezi poklepáním na ikonku Carmageddon Reincarnation a tím, než se dostanete do menu hry, je opravdu dlouhá. Ještě déle ovšem trvá načítání jednotlivých závodů, což už je vážně otrava. Člověk se těší na jatka a místo toho pořád sedí, čumí do načítací obrazovky a za pár chvil je ve stavu, kdy by namísto závodění raději ležel v posteli.

Propady snímkové frekvence a sekání jsou pak možná ještě nepříjemnějším problémem. Představte si, že několik dlouhých desítek sekund sedíte a čekáte, až se zpoza rohu vynoří váš protivník. Poté se za ním rozjedete a v rozhodující chvíli (kdy už ho máte na mušce, a stačí už jenom lehká korekce směru, abyste do něj napálili v plné rychlosti), se vám hra sekne a obraz se rozjede cca za dvě sekundy. V takovém případě často vjedete namísto do protivníka třeba někam do zdi a máte po legraci.

Hra je přeplněná také různými bugy. Auta projíždějí zdmi budov a dalších překážek, propadají se do silnic a nechybí ani spousta dalších nepříjemností. Některé z nich se dají považovat za glitche, ale většina z nich vám bude lézt na nervy. Ostatně příslušná internetová fóra jsou přímo zahlcena stížnostmi na technickou stránku hry, pokud se chcete dozvědět víc, stačí trochu googlovat.

Carmageddon Reincarnation: Chodci lítaj vzduchem

Špatná technická stránka hry s sebou samozřejmě přináší i špatnou optimalizaci. Carmageddon Reincarnation jsem hrála na PC sestavě Intel Core i5-3570K 3,4 GHz, 16 GB RAM a Nvidií GeForce GTX 670 kde se kromě občasného poklesu frame rate a dlouhého načítání nevyskytly žádné další problémy.

Můj kamarád se sestavou jen o chloupek horší (Nvidia GeForce GTX 660) však takové štěstí neměl a více jak polovinu z přibližně deseti minut, které ve hře kvůli zmiňovanému problému strávil, koukal na videoherní stroboskop o rychlosti 15–20 FPS. Plynulé hry se pak bohužel nedočkají ani hráči s opravdu silnými sestavami (i7 3770k, GTX 770), které jinak rozjedou i technicky mnohem pokročilejší hry. Tohle se zkrátka Stainless Games nepovedlo.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
104 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.