Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8
Seznam kapitol
Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.
Maximální vs. minimální detaily
Hra má možnost globálního nastavení všech detailů. A to jak pro obecné, tak i pro postprocessing nastavení zvlášť. Otestuji tedy nejdříve všechna nastavení obecná a podíváme se jaké jsou rozdíly. Po té se podíváme jen na vliv nastavení PostProcessing. Nakonec uvidíte rozdíl při všem na maximum a na minimum.
Grafické nastavení: Obecné
Nastavení detailů pomocí rychlé volby je jednoduché a sníží všechny detaily na podobnou úroveň. Největší skok mezi detaily vyšší a střední naznačuje, že i při nastavení vyšší je aktivní efekt HairWorks. A jak můžete vidět, tak rozdíl ve výkonu mezi minimálními a maximálními detaily není moc vysoký. Rezerva pro snižování detailů pro slabší grafické karty není moc velká.
Na následujících obrázcích uvidíte, že na obraze se nejvíce změní kvalita textur a dohlednost.
Detaily: Nejlepší -pro zvětšení klikněte-
Detaily: Střední -pro zvětšení klikněte-
Grafické nastavení: Postprocessing
Nastavení Postprocessingu mají v sobě ukryté pouze dva detaily, co nějak ovlivní výkon. Tím je vyhlazování a AO. Zajmavé je, že i na nejvyšší nastavení se úroveň AO nastavuje jen na SSAO, Nvidia HBAO+ si musíte nastavit ručně.
Jaký vliv na obraz mají jednotlivé volby? Jak vidíte, v běžné scéně se nic výrazně nemění.
Detaily: Vyšší -pro zvětšení klikněte-
Detaily: Nižší -pro zvětšení klikněte-
Minimální a Maximální nastavení
Ještě se podíváme co se stane z obrazem, pokud nastavíte všechny možné detaily ručně na maximum a poté na minimum. Výkon při maximálních detailech je 45,3 fps a 115 fps při minimálních.
Detaily: Maximální -pro zvětšení klikněte-