Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 5. 2015 03:00 64

Seznam kapitol

1. REDengine znovu v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Obecné: v-sync, fps, HairWorks, postavy 4. Vliv nastavení Obecné: stíny, krajina, voda, tráva 5. Vliv nastavení Obecné: textury, listoví, úroveň detailů
6. Vliv nastavení Postprocessing: m. blur, AA, bloom... 7. Vliv nastavení Postprocessing: AO, DOF, „popisky“ 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“: vylepšení grafiky přes ovladače 10. Závěr

Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.

Reklama

Zastínění okolím

Efekt Zastínění okolím (Ambient Occlusion) přidává stíny do koutů místností, anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Můžete si vybrat mezi Vypnuto, SSAO, a Nvidia HBAO+. Pokud máte nedostatek výkonu, doporučuji mít aktivní aspoň SSAO. Vliv na výkon není vysoký, ale obraz je po úplném vypnutí velmi plochý a grafiku to vrátí o pár let zpět.

V testované scéně byl výkon následující:
— 52 fps při nastavení Nvidia HBAO+
— 54 fps při nastavení SSAO
— 57 fps při nastavení Vypnuto

Obrázky si můžete rozkliknout do plného Full HD rozlišení:

 SSAO -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO -pro zvětšení klikněte-


Nvidia HBAO+ -pro zvětšení klikněte-

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Vypnuto -pro zvětšení klikněte-

Hloubka ostrosti

Efektu hloubky ostrosti si výrazněji všimnete snad jen v animacích a vliv na výkon je neměřitelný. U této hry můžu doporučit efekt nechat aktivní, protože nijak neruší. Jak vypadá v úvodní scéně, se můžete podívat na následujícím obrázku.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Lom světelných paprsků

Lom světelných paprsků je do češtiny přeložený (d)efekt Chromatic aberration. Jedná se o simulaci optické vady, která je viditelná na okrajích obrazu. V Zaklínači 3 je ale efekt méně viditelný než například v GTA V. Zde se navíc aktivuje rozmazání obrazu v rozích. Tak nebo tak... efekt lze vypnout a to je důležité.

Co udělá aktivace, nebo deaktivace, můžete vidět na následujícím obrázku (1:1 výřez z rohu obrazu).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Popisky (Vignette)

Ano, jak asi tušíte, zde český překlad trošku selhal. I já jsem se hodně zasmál. Efekt vinětace, tedy další simulovaná optická vada – tmavnutí obrazu v rozích, má s nějakými popisky opravdu málo společného. Zajmavé také je, že vliv na obraz je různý. Někdy je efekt výrazný, a někdy není ani vidět. Například na testované scéně si můžete všimnout, že je vidět jen na terénu a naopak na obloze se nic nezměnilo. Vliv na výkon také nemá.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Světelné paprsky

A poslední efekt, kterým si můžete vylepšit obraz jsou paprsky od slunce. Efekt je to pěkný, a navíc docela nenáročný. V testované scéně se změnil výkon jen o jeden snímek za sekundu. Přesněji z 59 fps na 60 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama