Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů

Zaklínač 3: Divoký hon – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 5. 2015 03:00 64

Seznam kapitol

1. REDengine znovu v akci 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Obecné: v-sync, fps, HairWorks, postavy 4. Vliv nastavení Obecné: stíny, krajina, voda, tráva 5. Vliv nastavení Obecné: textury, listoví, úroveň detailů
6. Vliv nastavení Postprocessing: m. blur, AA, bloom... 7. Vliv nastavení Postprocessing: AO, DOF, „popisky“ 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“: vylepšení grafiky přes ovladače 10. Závěr

Zaklínač 3: Divoký hon je tady. V dalším rozboru se zaměříme na technickou stránku třetího dílu RPG o Geraltovi z Rivie. Podíváme se, jak hra vypadá a jak se povedla optimaliazce. Vyzkoušíme možnosti nastavení, které detaily nemá smysl snižovat a které se naopak snížit vyplatí, pokud vašemu PC dochází dech.

Reklama

Rozmazání pohybu

Aktivuje nebo deaktivuje známé rozmazání pohybu v rychlosti. Vliv na výkon jako u vetšiny her je neznatelný a tak je jen na vás, zda chcete mít v pohybu „filmové“ rozmazání pohybu, nebo raději ostrý obraz (rozmazaný maximálně odezvou LCD displeje).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Rozmazání obrazu

Souvisí s nastavením předchozím a jen při aktivním efektu motion-blur mírně ovlivní jeho kvalitu. Zatímco rozmazání pohybu udělá klasický Radial blur, tak tento efekt přidá do obrazu ještě Gaussian blur.

Anti-aliasing

Vyhlazování hran je v Zaklínači řešeno pouze jako efekt post-processingu. Výhodou je nízká náročnost. V testované scéně při aktivaci vyhlazování klesl výkon z 59 fps na 57 fps. Kvalita vyhlazení hran ale není moc dobrá a zubaté hrany můžete vidět velice často. Také dochází k celkovému rozmazání obrazu. Rozdíly můžete vidět na následujících obrázcích.

Rozklepnutím obrázku otevřete celý snímek (1366 × 768, PNG) v lightboxu. Pokud ale máte displej s nízkým rozlišením, bude zmenšený, což je při porovnání vyhlazování hran nežádoucí. Vůbec nejlepší je tedy rozklepat snímky do záložek prohlížeče (přes pravé tlačítko myši a položku otevřít na nové záložce či kartě) a prohlížet si je v 1:1 a při 100 % (pozor na zoom)!

 Vyhlazování: Vypnuto -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Vyhlazování: Vypnuto -pro zvětšení klikněte-


Vyhlazování: Zapnuto -pro zvětšení klikněte-

Bloom

Další efekt, který dnes používá snad každá hra, vytváří simulaci přesvícení obrazu od světlých ploch. Tento efekt je ve hře využíván poměrně intenzivně a dotváří tak „pohádkovou“ atmosféru. Vliv na výkon je na hranici měřitelnosti. V testovaném úseku klesl výkon z 56 fps na 55 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Vyostřování

Při prvním spuštění hry jsem hned viděl, že minimálně tráva je výrazně odlišná od ukázek ze hry před jejím vydáním. Působila prostě rozmazaně. Jestli byla na videích tato volba aktivní, anebo se výrazněji změnila samotná textura nevím, ale pomocí tohoto nastavení se hlavně ostrost trávníků dá výrazně zlepšit.

Lze nastavit tři úrovně: Vypnuto, Nízké a Vysoké. Já doporučuji nastavit nízké, které je použito na všech obrázcích v rozboru. Na následujícím obrázku (výřezu v 1:1) se můžete podívat na rozdíl mezi Vypnuto a Vysoké. Vyostřování nemá žádný vliv na výkon. Jak můžete vidět, tak Vysoké nastavení je opravdu nepoužitelné (i ve verzi hry 1.04).

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Vysoké (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama