Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)

Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude) | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

25. 5. 2015 03:00 43

Seznam kapitol

1. Na cestě za Yennefer 2. Ve Střední Evropě obrostlé břízami jako doma 3. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá 4. Otevřený svět s příběhem lineární hry
5. Klepna je k nezaplacení 6. S Cirillou na cestě flashbacky 7. (Nejen) Yennefer, Triss a Ciri to sluší 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Po dvou nepříjemných odkladech je Zaklínač 3: Divoký Hon konečně na světě. Předsunutá hodnocení na zahraničních serverech přitom znějí celkem jednoznačně a mnoho z vás tohle akční RPG jistě už dávno hraje. V dnešní recenzi proto nebudeme dělat překvapené, ale rovnou si povíme, proč je v Sapkowskeho digitálním světě tak dobře.

Reklama

Stejně, jako jsou v Zaklínači 3 pečlivě navržena všechna zákoutí, jsou ve hře brilantně navrženy a napsány samotné questy. Rovnou zapomeňte na zajeté RPG koleje. Úkoly typu dojdi tam a tam a přines to a to, které by navíc byly zaobalené do obligátního: „Dojdi do sklepa a zabij všechny krysy, protože já jsem úplně nemožný“, zde prostě chybí.

Každý úkol má hlavu a patu a navíc smysl, který dává jak v rámci osoby, kolem které se odehrává, tak i v rámci světa, který se vám snaží představit. Tak třeba selka žadonící o to, abyste jí vrátil pánev, kterou ji před několika dny zcizil neznámý člověk. Přitom nezapomene poznamenat, že se jednalo o muže, kterého pohostila. A že od té doby, co opustil vesnici, se jí nedaří dostat se do domu, z něhož to navíc začalo pořádně páchnout. V takové chvíli vám přejede mráz po zádech a zanedlouho už uvnitř domu koukáte na mrtvolu. Následně zjistíte, že pánev, respektive saze z ní využil k výrobě inkoustu. A možná si i pěkně počtete v nalezeném dopisu.

Jak už to u Zaklínačské ságy bývá dobrým zvykem, některé questy, respektive rozhodnutí, které v jejich rámci uděláte, nejsou zase tak jednoznačné. Ba co víc, ať už se rozhodnete pro jakékoliv řešení, stejně na druhé straně mystiček vah bude sedět bubák, kvůli němuž budete cítit provinění. (Pozor, následuje spoiler) Tak například epizodka s trpasličím kovářem, který vám dá za úkol najít ničemu, co mu vypálil stodolu. Jakmile dotyčného mladíka najdete, zjistíte, že je silně opilý a vyslechnete si i jeho chabé důvody, které by se s troškou snahy chasníkovi daly vymluvit.

Zaklínač 3: Divoký Hon – to už tu dlouho nebylo (a nebude)
i Zdroj: PCTuning.cz

V tomto konkrétním questu jsem se rozhodla nevzít si úplatek, který mi mladík nabídnul, ale dovést dotyčného ke kováři. Myslela jsem si, že to s ním trpaslík vyřeší v rámci slušného chování. A taky to tak vypadalo. Trpaslík se totiž podiví, jak to mladík mohl udělat, když jeho matce dával na zboží veliké ceny. Jenže potom obrátí, zavolá na přítomné vojáky a ti ho odsoudí k sejmutí hlavy. Dvojsečná rozhodnutí ve vás vždycky zanechají silné pocity a navíc se i velmi dobře pamatují. Tato morální rozhodnutí jsou přitom silnou esencí hry – setkáte se s nimi docela často. A co je vůbec nejlepší, všechny vaše volby se vám v průběhu hry vrátí. To si přímo říká o další rozehrání, nehledě na to, že díky těmto volbám je herní zážitek ještě o něco osobitější a silnější.

Ve verzi pro PC si navíc můžete importovat save ze Zaklínače 2, čímž bude herní zážitek ještě osobitější. Pakliže save game nemáte, na začátku hry budete v rámci příběhu vyzpovídán jedním generálem, čímž do hry přirozeně vložíte všechna svá předchozí rozhodnutí. Škoda, že se mi některá dřívější rozhodnutí už dávno vykouřila z hlavy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama