Ochočte si robota aneb augmentované hračky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Ochočte si robota aneb augmentované hračky

Ochočte si robota aneb augmentované hračky | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

22. 5. 2015 12:00 5

Seznam kapitol

1. Když váš program běhá po podlaze 2. Když se robot zblázní 3. Ozobot: vaše čára je mu rozkazem 4. Barevné signály 5. Přes tablet nic pro epileptiky 6. Až příliš jednoduchý, ale...

Kdo by nechtěl robota? Robot je něco jako zvířátko, které navíc můžete kdykoliv vypnout, nežere vám dveře od koupelny a nezvrací na koberec baterky. Nemusíte řešit, co robot o samotě doma dělá a když se vám omrzí, můžete ho klidně prodat na Aukru a nebo nechat recyklovat, aniž by vás otravovali aktivisté. Roboti jsou zkrátka príma!

Reklama

Leč nic není ztraceno – kromě problémů se senzory a nutností jejich rekalibrování je většina mých výtek na úrovni software a mělo by být možné je řešit updaty aplikací a firmware robotků. Předně: Šest rychlostních stupňů je zcela zbytečných, stačily by dva. „Cool moves“ jsou úplný nesmysl na jedno použití. To, co robotek potřebuje, je rozšíření o podmínky, které by dovolily skutečně něco naprogramovat, ať už na tabletu anebo na papíře. Vizuální programování kreslením čar je zajímavé, ale bez možnosti opravdu něco náročnějšího vytvořit zábavnost dlouho nevydrží.

V současné podobě je Ozobot jen taková jednorázová hračka, která vás udrží tak dlouho, než projdete přes poměrně nenáročné Challenges. Je příliš orientovaný na nenáročnou zábavnost a je příliš jednoduchý. Přitom se jasně ukazuje, že koncept hraní si s robotkem, který využívá inteligentní povrch, je ve své podstatě geniální. Je to ohromný krok ze stavu, kdy výuka programování znamenala sezení u počítače, k možnosti hrát si a manipulovat s fyzickými objekty. Stačí poladit hardware robotka, domyslet celou koncepci vizuálního programování a přidat rozumné nové příkazy – a můžeme mít novou výukovou klasiku. Kombinace inteligentních stolů tvořených velkými obrazovkami a malých robotů, kteří na ně umí reagovat, může znamenat přelom ve výuce robotiky a počítačových technologií.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama