Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 5. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Závodní hra s nejlepší grafikou? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Performance – rozlišení, textury, AF, v-sync 4. Vliv nastavení Performance – anti-aliasing 5. Vliv nastavení Performance – odrazy, objekty a prostředí 6. Vliv nastavení Performance – motion blur, částice, tráva
7. Vliv nastavení Visual FX – postprocessing, flares, bloom 8. Vliv nastavení Visual FX – expozice, déšť, paprsky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače 11. Závěr

Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.

Reklama

Vliv nastavení Visual FX

Nastavení Visual FX jsou přídavné efekty, které by neměly mít moc velký vliv na výkon. Zajímavější ale na nich je, že jsou dostupné i na konzolové verzi, takže pokud hrajete Project CARS například na PlayStationu 4, je tato část rozboru i pro vás. Vliv na obraz mají ale vetšinou minimální.

Tato nastavení již nebudou benchmarkována v náročné scéně, ale fps bude odečítáno (pokud bude nějaký měřitelný rozdíl) ve stejné scéně, z jaké pochází i screenshot.

Post-Processing Filters

Post-Processing filtry používá dnes asi každá hra. V této hře se pod touto položkou ukrývá úprava barevnosti scény tak, aby co nejblíže odpovídaly realitě. Jejich nastavení se v Project CARS hodně povedlo a úpravy jsou opravdu jen decentní. Výkon se změnil snad jen v rámci chyby měření z 83 fps na 82 fps. Co udělalá filtr v běžné scéně můžete vidět zde:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Lens Flare

Přidává do obrazu nežádoucí odrazy silných světel od čočky objektivu. Efekt je dobrovolný, výkon také neovlivní, takže je jen na vás, zda chcete vidět při pohledu do slunce takovéto obrazce:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Sun Flare – Exterior / Interior

Efekt by měl přidávat zesílení odrazů slunce. Ale vliv na obraz tohoto FX efektu je minimální. Na výkonu také nic nepoznáte.

Bloom

V Project CARS tento efekt dělá přesně to, co v reálu. Přesvícené plochy se přepalují do okolí. Využit je pouze minimálně a nemusíte se bát, že jeho aktivací si ze hry uděláte Oblivion. Na ukázkovém obrázku je mírně vidět na přesvícené krajnici a odlescích slunce na BMW. Vliv na výkon je také neměřitelný.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Heat Haze

Přidává efekt zvlnění vzduchu od horkého povrchu. Lze jej krásně pozorovat ve dne za slunečna na trati Dubaii Autodrome. Na screenshot jej nemá smysl zachytávat, efekt je jen velmi slabě viditelný, stejně jako v reálu. Efekt neodstraňuje zvlnění vzduchu od výfukových plynů, ty v obraze zůstanou i po deaktivaci tohoto efektu.

Global Specular Irradiance

Další téměř neviditelný efekt bez vlivu na výkon. Má zlepšovat odstín odlesků, ale zde je rozdíl mezi ON / OFF  opravdu minimální.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama