Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 5. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Závodní hra s nejlepší grafikou? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Performance – rozlišení, textury, AF, v-sync 4. Vliv nastavení Performance – anti-aliasing 5. Vliv nastavení Performance – odrazy, objekty a prostředí 6. Vliv nastavení Performance – motion blur, částice, tráva
7. Vliv nastavení Visual FX – postprocessing, flares, bloom 8. Vliv nastavení Visual FX – expozice, déšť, paprsky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače 11. Závěr

Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.

Reklama

Motion Blur

Klasický efekt rozmazání obrazu v pohybu. U závodní hry může navodit efekt rychlosti, ale mně třeba vadil v tom, že dělá kolem korun stromů nepěkné duchy. Jinak je ale blur ve hře celkem decentní a asi většině lidí vadit nebude. Když jej necháte aktivovaný v replay režimu, tak s ním můžete vyfotit docela pěkný panning efekt jednoucího vozu.

Vliv na výkon byl měřen až v nenáročné scéně (scéna na startu vhodná na měření MB není), kde aktivací klesl výkon z 60 fps na 58 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Render Frames Ahead

Nemá vliv na kvalitu obrazu ani na výkon. Jedná se o počet snímků v bufferu, které může procesor předpřipravit grafické kartě ke zpracování. Zvýšením jejich počtu se zvýší inputlag, ale hra by měla běžet plynuleji (s nižším microstutteringem). Naopak snížením se riskuje snížení plynulosti, ale minimální lag. Základní nastavení je jen jeden snímek. To bych asi i doporučil ponechat, protože hra běží i při nižších fps velmi hladce bez záškubů.

Detailed Grass

Nastavuje kvalitu trávy. Ta není zrovna hezká a na grafice AMD už je při MSAA doslova ošklivá (TRAA s ditheringem). V náročné scéně se snížením detailu výkon nezměnil (protože v ní žádná není), ale v jiné méně náročné se výkon změnil z 96 fps na 82 fps. Na výkon má toto nastavení velký vliv, protože je na ní aplikován transparentní multi-sampling. Z mého pohledu není jediný důvod na slabších grafických kartách trávu nevypnout. Podívejte se sami jak vypadá rozdíl Ultra a OFF nastavení:

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí OFF)

Particle Level

Nastavuje úroveň částicových efektů. S nimi se v každé závodní hře setkáte v podobě kouře od gum nebo prachu při vjetí do písku nebo hlíny. Nejvetší vliv v Project CARS má toto nastavení za deště. Vliv na výkon také není nízký a vypnutím efektu se zvýšil výkon v testované náročné scéně z 33,7 fps na 35 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Particle Density

Druhé nastavení ovlivňuje hustotu samotných částicových efektů. Já rozdíly hledal hodně dlouho, a kromě nulového vlivu na výkon jsem si ničeho výrazného nevšiml. I na nastavení Low za deštivého počasí mají auta za sebou silný proud částic (textura odletující vody od kol):

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


 

Stretched Headlight Reflections

Tento detail s volbou ON / OFF přidává do obrazu odraz reflektorů od vozovky. Vliv na výkon to má na úrovni chyby měření (pod 1 fps), takže to bude zase volba pro opravdu slabé grafiky. Vlivu na obraz si můžete všimnout jen v noci.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama