Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 5. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Závodní hra s nejlepší grafikou? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Performance – rozlišení, textury, AF, v-sync 4. Vliv nastavení Performance – anti-aliasing 5. Vliv nastavení Performance – odrazy, objekty a prostředí 6. Vliv nastavení Performance – motion blur, částice, tráva
7. Vliv nastavení Visual FX – postprocessing, flares, bloom 8. Vliv nastavení Visual FX – expozice, déšť, paprsky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače 11. Závěr

Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.

Reklama

Reflections

Odrazy v této hře mají velký vliv na kvalitu obrazu, hlavně za deště se vyskytují téměř všude. Na všechny vozy se mapuje v reálném čase environment mapa (při maximálních detailech), a tak je jasné, že hlavně za deště bude tohle nastavení mít vliv velký. Snížení detailu na minimum má výrazný vliv na kvalitu odrazů, ale také se výrazně zvýší výkon z 33,7 fps na 40,2 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Environment Map

Stejně jako předchozí nastavení, má toto nastavení vliv na odrazy. Ačkoliv má také viditelný vliv na výkon, tak snížení detailu na nejnižší úroveň neudělá ve vetšině scén s obrazem nic hrozného. Zmizí opravdu jen minoritní odlesky. Na scéně v noci za deště například zmizely odrazy v kapkách na čelním skle (viditelné na následujícím obrázku) anebo na reflektorech. Snížením detailu se zvedl výkon z 33,7 fps na 37,4 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Car Detail

Nastavuje kvalitu vozů. Ani při startu dvaceti aut se výkon v náročné scéně nijak výrazně nezměnil. Ony se vlastně ani moc nezmění samotné detaily vozů. Snížením na Low zmizí sem tam nějaké stínování. Opravdu jen mírně se zhorší LOD a celkový počet polygonů (vozy v Project CARS mají až 300 000 polygonů). Tento detail se projeví až v nižších nastaveních ostatních detailů. Výkon v testované scéně se změnil z 33,7 fps na 34,5 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Track Detail

Snížením se zredukuje dohlednost různých objektů kolem tratě. Výrazně se zredukuje i vykreslovaná vzdálenost ve zpětných zrcátkách (to je krásně vidět i na následujícím obrázku). Při běžném hraní bez sledování okolí si změn k horšímu asi nevšimnete, takže pokud máte slabší grafiku, můžete bez obav detaily tratě snížit, protože vliv na výkon je dobře měřitelný. V testované scéně stoupl výkon z 33,7 fps na 38 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadow Detail

Nastavením ovlivníte kvalitu stínů, které můžete i úplně vypnout (ve hře pak zůstane jen základní stínování modelů). Stíny v této hře nevypadají tak dobře na to, jak jsou náročné. I když je hra doslova prošpikována logy Nvidia, vynikající technologie stínování PCSS, kterou jsme mohli vidět v GTA 5, zde chybí. A jak že jsou ty stíny náročné? Nic moc... pouze se zvedl výkon v naší náročné scéně z 33,7 fps na 52 fps!

Ano! Zabiják výkonu hlavně v nočních závodech s více protihráči objeven. Vypnutím stínů se navíc v noci toho moc nezmění, ale ve dne to má drastický dopad na obraz. A ani nastavení Low nepřineslo takový boost výkonu. Je vidět, že výpočet stínů je zde nějaký moc náročný (má vliv i na výkon CPU), takže asi tyhle detaily se možná časem dočkají nějaké opravy.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení Ultra (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama