Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

18. 5. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Závodní hra s nejlepší grafikou? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení Performance – rozlišení, textury, AF, v-sync 4. Vliv nastavení Performance – anti-aliasing 5. Vliv nastavení Performance – odrazy, objekty a prostředí 6. Vliv nastavení Performance – motion blur, částice, tráva
7. Vliv nastavení Visual FX – postprocessing, flares, bloom 8. Vliv nastavení Visual FX – expozice, déšť, paprsky 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače 11. Závěr

Project CARS je výborný závodní simulátor, který byl z větší části financovaný komunitou, a tak jeho vývoj hlavně zpočátku nebyl jednoduchý. Pokud jste hru sledovali, jistě vás i zaujala detailní a špičková grafika. Jak vypadá výsledek, jak plynule to běží a jaké jsou možnosti nastavení grafiky? To vše se dozvíte v našem rozboru.

Reklama

Anti-Aliasing

Hra má opravdu bohatou nabídku vyhlazování hran. Jak jednotlivé volby ovlivní výkon v naší náročné scéně můžete vidět na grafu:

Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První volby MSAA a HIGH nastavují vyhlazování pomocí multi-samplingu. Rozdíl mezi MSAA a HIGH je minimální, takže určitě stačí nastavit MSAA, kdy vyhlazování odpovídá 4× MSAA. Zajímavější volbou pro nejvýkonnější grafické karty je volba DS4x, DS6x, nebo dokonce DS9x. Down Sampling (DS) vyhlazování je sice neefektivní a bere si hodně výkonu (obraz se počítá ve vyšším rozlišení a downsampluje do nižšího), ale zlepšuje celkovou kvalitu obrazu a ne jen hran. Pokud hrajete jen ve Full HD, na GTX970 se dá celkem dobře hrát i s nastavením DS4x.

Zajímavostí je, že hra při aktivním vyhlazování MSAA a HIGH aktivuje TRAA vyhlazování textur! Ale bohužel se, stejně jako v GTA5, kvalita vyhlazování TRAA u AMD a Nvidie výrazně liší. Na to se podíváme v kapitole Advanced Tweaking.

Jak se jednotlivé metody liší na statickém snímku (v pohybu DS4x nebo dokonce DS9x oceníte více!) můžete vidět na následujících obrázcích. Náhledy jsou 2× zvětšený výřez z tohoto snímku (i ten je potom výřezem z celé scény).

Rozklepnutím obrázku otevřete celý snímek (1366 × 768, PNG) v lightboxu. Pokud ale máte displej s nízkým rozlišením, bude zmenšený, což je při porovnání vyhlazování hran nežádoucí. Vůbec nejlepší je tedy rozklepat snímky do záložek prohlížeče (přes pravé tlačítko myši a položku otevřít na nové záložce či kartě) a prohlížet si je v 1:1 a při 100 % (pozor na zoom)!

 MSAA -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
MSAA -pro zvětšení klikněte-


Bez vyhlazování -pro zvětšení klikněte--

 DS2X -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
DS2X -pro zvětšení klikněte-


HIGH -pro zvětšení klikněte-

 DS4X -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
DS4X -pro zvětšení klikněte-


DS2M -pro zvětšení klikněte-

 DS9X -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
DS9X -pro zvětšení klikněte-


DS6X -pro zvětšení klikněte-

FXAA

Zapíná post processing efekt vyhlazování hran FXAA. Jedná se o nenáročnou metodu, jak získat vyhlazené hrany. Nevýhodou je, že celkově rozmazává obraz a navíc nevyhlazuje geometrický aliasing. To znamená, že v pohybu obraz působí neklidně – stejně jako bez MSAA. Vliv na výkon je v náročné scéně neměřitelný a ve scéně na porovnávacím obrázku byl rozdíl 120 fps vs. 121 fps.

Vzhledem k tomu, že hra podporuje i SMAA vyhlazování, je zbytečné FXAA zapínat. A také, pokud je aktivní SMAA, deaktivuje se samo FXAA a obráceně.

 FXAA (High) -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
FXAA (High) -pro zvětšení klikněte-


Bez vyhlazování -pro zvětšení klikněte-

SMAA

Zapíná post processing efekt vyhlazování hran SMAA. Stejně jako u FXAA se jedná o nenáročnou metodu, jak získat vyhlazené hrany. Nerozmazává tolik obraz a je tedy použitelný, když si nemůžete dovolit klasické vyhlazování hran. Nevýhodou je, že také nevyhlazuje geometrický aliasing.

Výhodou je, že vliv na výkon má stejně minimální jako FXAA i při nastavení na Ultra. Také je dobře kombinovatelný s MSAA, i když v této hře je důvod jeho aktivace při MSAA nebo Down-Samplingu minimální.

 SMAA (Ultra) -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
SMAA (Ultra) -pro zvětšení klikněte-


Bez vyhlazování -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama