Nejlépe hodnocené počítačové hry všech dob | Kapitola 7
Seznam kapitol
Odvěké přísloví tvrdí, že: „Tisíc lidí, tisíc chutí“. Něco ale natolik vyniká, že to oceníme všichni. Platí to i pro hry. Přestože se hráči často intenzivně věnují svému oblíbenému hernímu žánru, některé tituly jsou tak výjimečné, že se dotknou všech. Které jsou ty nejlepší z nejlepších napříč všemi žánry podle názorů desítek herních magazínů?
The Elder Scrolls IV: Oblivion
- žánr: akční RPG
- datum vydání: 21. března 2006
- vývojář: Bethesda Softworks
- vydavatel: 2K Games
Většině z vás se už dnes asi spíš vybaví pokračování s podtitulem Skyrim, v celkovém hodnocení se ale Oblivion dostal ještě o něco výše. Výpravné RPG od Bethesdy ukázalo svůj žánr v tom nejlepším světle. Díky věrnému hernímu světu, zajímavým questům a skvělému designu bylo Oblivion radost objevovat krok po krůčku. Výborný vývoj postavy hráče motivoval ke sbírání zkušeností a o něco méně povedený byl snad jen soubojový systém hry. Oblivion však byl jeden z mála svého druhu a jako celek to zkrátka fungovalo, takže se nakonec našla spousta redaktorů, která s body hodnocení rozhodla nešetřit. The Elder Scrolls IV: Oblivion se tak vyhoupla na krásné 10. místo našeho žebříčku a nutno dodat, že zaslouženě.
Star Wars: Knights of the Old Republic
- žánr: akční RPG
- datum vydání: 18. listopadu 2003
- vývojář: BioWare
- vydavatel: LucasArts
Star Wars: Knights of the Old Republic je v pořadí třetí hra našeho žebříčku od vývojářů z BioWare. To svědčí o jediném – poli RPG nemá tenhle tým žádnou pořádnou konkurenci. Proto ho spousta lidí bezhlavě následuje, a to i když vydají graficky nepěknou generickou RPG, jakou je Dragon Age: Inquisition (omlouvám se všem příznivcům, toto je opravdu jen subjektivní pohled na věc). Co se týče samotného SW: KOTOR, ta si hráče získala právem. Na svou dobu neskutečně rozlehlá sci-fi hra z prostředí Hvězdných válek měla vedle úžasné hratelnosti i poutavý příběh a výpravné audiovizuální zpracování. Dokonce i dnes díky tomu vypadá Star Wars: Knights of the Old Republic velice dobře, tedy alespoň na smartphonech a tabletech, kam se dostala přibližně před dvěma roky (v případě iOS) či před dvěma měsíci (v případě Androidu).
Warcraft III: Reign of Chaos
- žánr: real-timeová strategie s RPG prvky
- datum vydání: 3. července 2002
- vývojář: Blizzard Entertainment
- vydavatel: Blizzard Entertainment
Warcraft III: Reign of Chaos se oproti prvním dvěma dílům konečně pyšnila plně 3D grafikou a přišla také se dvěma novými rasami – Nočními elfy a Nemrtvými. Jak jsme si u společnosti Blizzard za roky jejího fungování už tak nějak zvykli, všechny prvky ve hře byly zábavné a maximálně vyladěné a k popularitě hry a skvělým hodnocením napříč všemi herními médii přispělo i skvělé vyvážení mezi jednotlivými rasami. Díky tomu se hra pařila i online po síti a Warcraft III: Reign of Chaos tak nakonec byla zárodkem pro vznik DotA a tudíž i celého žánru MOBA. DotA totiž vznikla jako neoficiální mapa do datadisku Warcraft III s názvem Warcraft III: The Frozen Throne, ale to už by byl námět na jiný článek. Nakonec ještě dodám, že Warcraft III: Reign of Chaos byla v roce 2002 vyhlášená nejlepší hrou roku podle serveru Metacritic.