Nejlépe hodnocené počítačové hry všech dob | Kapitola 6
Seznam kapitol
Odvěké přísloví tvrdí, že: „Tisíc lidí, tisíc chutí“. Něco ale natolik vyniká, že to oceníme všichni. Platí to i pro hry. Přestože se hráči často intenzivně věnují svému oblíbenému hernímu žánru, některé tituly jsou tak výjimečné, že se dotknou všech. Které jsou ty nejlepší z nejlepších napříč všemi žánry podle názorů desítek herních magazínů?
Company of Heroes
- žánr: real-time strategie
- datum vydání: 13. září 2006
- vývojář: Relic
- vydavatel: THQ
V roce 2006 jsme už pomalu začínali být unavení válečnými real-timeovými strategiemi. Jenže pak přišla Company of Heroes a ukázala nám, že naše znudění nepochází ze samotného herního prostředí, ale z otřepaného konceptu. V Company of Heroes jsme namísto celé armády ovládali jen hrstku vojáků, to vše v detailním a plně zničitelném prostředí, které kladlo důraz na taktické smýšlení. Vysoký míra dobře provedených inovací pak měla na svědomí spoustu pozitivních hodnocení a bombastické prodeje. Relic se to prostě povedlo.
Unreal Tournament
- žánr: FPS
- datum vydání: 30. listopadu 1999
- vývojář: Epic Games
- vydavatel: GT Interactive
Unreal nás v minulém století posadil na zadek dech beroucí grafikou a pokročilým technickým zpracováním v čele s nečekaně kvalitní umělou inteligencí. Unreal Tournament pak do tohoto etalonu zábavy navíc přinesl výborný multiplayer, který společně s dalšími multiplayerovými hrami položil základní kámen progamingu. To společně s absolutním hodnocením a extrémními prodeji hry vyneslo Unreal Tournament skutečně až do nebes. Nebo si v našem žebříčku dokážete představit lepšího zástupce FPS?
Sid Meier's Civilization IV
- žánr: tahová strategie
- datum vydání: 25. října 2005
- vývojář: Firaxis Games
- vydavatel: 2K Games
Na serveru Metacritic se mezi nejlepšími hrami umístil už druhý díl „Civilizace“, teprve se čtvrtým dílem se však oba meta servery shodly (a našlo se na nich dostatečné množství hodnocení pro to, abychom hru mohli zařadit). Sid Meier's Civilization IV se k dnešnímu dni prodalo více jak 3 miliony kopií, čímž se tahle tahová strategie zapsala do historie jako jedna z nejlépe prodávaných her ve svém žánru. K nehynoucí popularitě ji přitom dovedlo perfektní technické zpracování, pokročilá grafika a spousta novinek a drobných vylepšení. Další díly už byly méně zábavné, začaly přinášet rozporuplná vylepšení, nebo rovnou stagnovaly.