Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 4. 2015 05:00 62

Seznam kapitol

1. Starý engine s lepší optimalizací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení na hru I 4. Vliv nastavení na hru II 5. Vliv nastavení na hru III 6. Vliv nastavení na hru IV
7. Vliv nastavení na hru V 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr 11. Galerie snímků ze hry ve 4K

PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.

Reklama

Advanced Graphics

Další nastavení už jen doladí hru do nejmenších detailů. Pokud i po nastavení všech položek v základní nabídce grafiky máte dostatek výkonu, můžete si hru ještě vylepšit následujícími nastaveními:

Long Shadows

Nastavení by mělo ovlivnit, jestli i hodně objekty hodně vzdálené od hráče budou vrhat stín. Vliv na obraz i výkon by to tedy mělo mít v ranních a večerních hodinách. Ale vypnutím nebo zapnutím se nic nezměnilo. Ani z debat kolem tohoto detailu toho moc nevyčtete. Pokud opravdu víte, které stíny se tím změní, dejte nám to vědět v diskuzi.

High Resolution Shadows

Pokud by se vám zdálo, že je vám základní nastavení stínů na Very High málo, můžete nastavit ještě vetší rozlišení stínů. Rozdílů si můžete všimnout jedině ve first person režimu. Nároky jsou v testované venkovské scéně celkem vysoké (efekt je při běžném hraní téměř neviditelný). Po aktivaci efektu poklesl výkon z 48 fps na 44 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

High Detail Streaming While Flying

Pokud letíte v letadle a aktivujete tuto volbu, budou se častěji načítat detailnější objekty. Nastavení zvyšuje hlavně nároky na pevný disk (ideální je mít hru na SSD), jinak může naopak docházet ke špatnému vykreslování (objekty se vykreslí pozdě - známá věc i ze starších dílů GTA). Na testovacím PC jsem si nevšiml, že by to nějak ovlivnilo výkon.

Extended Distance Scaling

Výrazně zvyšuje detailnost vzdálených objektů. Vzdálenější objekty při maximálním nastavení mají více polygonů a lepší textury. Trávník a keře se vykreslují do delší vzdálenosti a nároky na výkon jsou celkem vysoké. Zvýší se tím i nároky na paměť grafiky. Po aktivaci maximálního nastavení klesl výkon z 46 fps na 41 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Maximální nastavení (po najetí myší se zobrazí minimální)

Extended Shadow Distance

Poslední grafická volba zvyšuje maximální dohlednost stínů. Na následujícím screenu si vlivu tohoto detailu můžete všimnout na nejvzdálenějších budovách a stromech. Vliv na výkon je nízký, v testovaném úseku klesl výkon z 47 fps na 46 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Maximální nastavení (po najetí myší se zobrazí minimální)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama