Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 4. 2015 05:00 62

Seznam kapitol

1. Starý engine s lepší optimalizací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení na hru I 4. Vliv nastavení na hru II 5. Vliv nastavení na hru III 6. Vliv nastavení na hru IV
7. Vliv nastavení na hru V 8. Maximální vs. minimální detaily 9. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 10. Závěr 11. Galerie snímků ze hry ve 4K

PC verze Grand Theft Auto V je tady. Po více než roce a půl od vydání původní verze pro generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 vyšla i nejlépe vypadající verze pro PC. Jaké jsou možnosti nastavení detailů, jak jednotlivé detaily ovlivní vzhled hry a jejich vliv na výkon? To vše se dozvíte v našem technickém rozboru.

Reklama

Závěr

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Grand Theft Auto V je hra která nás opravdu překvapila. PC hráči na svojí verzi museli čekat přes rok a půl, ale nakonec se dočkali jedné z nejlépe vypadajících her. Pokud nastavíte detaily přiměřeně vaší grafické kartě, dostanete doslova dechberoucí masakr. Nabízí se porovnání s nedávno vydanými Watch Dogs. Pokud pomineme fakt, že Watch Dogs neměly v základu ani aktivní AF (dá se vynutit přes ovladač VGA), tak grafika Grand Theft Auto V je více uvěřitelná s kvalitnějšími texturami a efekty. Jedině déšť vypadá ve Watch Dogs o trochu lépe.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Důležitejší je, že GTA netrpí na stejné problémy s plynulostí. Grand Theft Auto V i při maximálním nastavení detailů na hranici odhadované paměti běží naprosto plynule bez jakýchkoliv záseků.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Chyby v grafice se u této hry hledají opravdu špatně. Když si uvědomíte, jak velký svět je vám k dispozici bez jediného načítání, jakou máte dohlednost... snadno pak odpustíte, že nějaký model nebo textura není úplně top. Jediné, kde autoři udělali krok zpět proti předchozímu dílu, je fyzikální model. Kolize aut a jejich postupné ničení nepůsobí tak pěkně, jako v GTA 4. Mírného zjednodušení se dočkalo osvětlení v noci, asi za nejvetší chybu lze považovat to, že vaše postava nevrhá stín před světlomety ostatních aut (GTA 4 tento efekt umělo). A také ta mizerná chromatická aberace by mohla jít vypnout! To je jediný detail který ve hře zůstane i na minimální nastavení.

Grand Theft Auto V: Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Díky parádní optimalizaci je možné si hru užít i na velmi slabých grafikách. Počítejte s tím, že to bude chtít vyšší snímkovou frekvenci (při hodnotách kolem 30 fps je hra kvůli input lagu hůře hratelná). Rezerva pro snižování detailů je vysoká, ale to samé platí i opačným směrem. Na plné detaily má i taková GTX 970 co dělat, aby hru rozjela plynule na běžné full HD rozlišení. Hru si opravdu zahraje každý, kdo má alespoň takový počítač, na kterém běží i většina běžných her. I na slabé GTX 750 se 2 GB pamětí lze hru rozchodit plynule na střední detaily. A naopak, pokud chcete stabilních 60 fps na plné detaily se vším na maximum si připravte Titan X.

Na závěr přidáme ještě galerii snímků ve 4K (přes DSR a ano, jde o nastavení, které je na GTX 970 nehratelné).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama