Grand Theft Auto V: hra s absolutním hodnocením! | Kapitola 3
Seznam kapitol
Je téměř jisté, že stejně jako na konzolích, sklidí GTA V na počítačích spoustu absolutních hodnocení. Ostatně i my jsme jí udělili vůbec první absolutní hodnocení hry v historii PC Tuningu. GTA V byste si měli pořídit i vy. Lepší hra na PC zkrátka není. Povíme si, čím si to vysloužila a jakých změn doznala proti konzolovým verzím.
Už na začátku hry je tak nějak zřejmé, že věci neskončí jedinou akcí, ale že toho nakonec budete muset prožít mnohem víc. Během hry se spousta věcí zvrtne, snad jen přátelství mezi třemi hlavními postavami se vyvíjí a sílí. Michael řeší problémy se svojí nezvedenou rodinou, Franklin zase neshody se svojí pošahanou tetou, no a Trevor se přitom rovnou zamiluje.
Příběh hry umně balancuje na hraně mezi drsňáckou akcí a parodií na běžné problémy dnešní doby jako je například touha po slávě, závislost na videohrách a marihuaně, chybějící cíle a tak podobně. Během hry, kterou tedy budete brát pořád napůl vážně, se tak nejednou zasmějete. A přijde dokonce i na šokující scény (Trevor na záchodě), nebo na pop-kulturní odkazy jako je ponížením nepřítele přisednutím na bobek k jeho hlavě. Hra také překypuje easter eggy, ale to je docela jiná věc. Vtípků si i jen během hry užijete dostatek.
Ačkoliv se lidé původně báli, zdali bude příběh roztříštěný na tři strany fungovat, ukázalo se, že jakékoliv obavy byly naprosto liché. Scénáristé dokázali zachytit vyvíjející se vztahy mezi jednotlivými aktéry, i jejich osobní cíle a pohnutky, takže se během hry dobře vžijete i do největšího špinavce na světě Trevora. Zrovna na něj už od prvního odehrání nedám dopustit a to právě díky citlivému nastínění jeho osobnosti. Příběhu tedy nemám vůbec co vytknout.
Mezi třemi hlavními postavami nepřepínáte pouze v rámci příběhu, ale v podstatě kdykoliv se vám zachce. Hra přitom od stávající postavy rychle odzoomuje a přiblíží se k postavě, kterou si vyžádáte. Vypadá to efektně, ale především vás to nijak nevyrušuje od hry. Kromě toho je velmi zajímavé po přepnutí sledovat, co daná osoba ve vaší nepřítomnosti dělala. Jednou jsem se takhle do Trevora přepnula zrovna ve chvíli, kdy v deliriu ležel svlečený na pláži. Michael si zase velmi rád zajde do kina nebo na kafe a takový Franklin je často na procházce se psem.
Samozřejmě, není to nic, bez čeho by hra nedokázala být, ale právě tyhle drobnosti skvěle podkreslují hlavní dějovou linii a utvářejí osobnost každého hrdiny. A právě takové maličkosti nakonec tvoří nejlepší hru za posledních několik let. Jo a málem bych zapomněla, ve hře si chvíli zahrajete i za psa. Tomu se říká úlet, že?