Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo

Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 4. 2015 03:00 41

Seznam kapitol

1. Úvod, metodika, zdroje 2. Assassin´s Creed Unity, Warhammer Quest 3. Evolve, Cities XXL 4. Battlefiled Hardline, Call of Duty: Advanced Warfare 5. Dragon Age: Inquisition, Heroes of Might & Magic - HD Edition
6. Civilization: Beyond Earth, Sid Meier 7. Lords of Xulima, shrnutí, tabulka 8. Company of Heroes 2, Call of Duty: MW3, Diablo III 9. Need for Speed: Rivals, Total War: Rome II, Watch Dogs 10. Rozdíly v hodnocení dříve vydaných her – shrnutí, závěr

Hráči a herní recenzenti. I když tyto skupiny spojuje zájem o hraní videoher, hodnocení jednotlivých titulů se někdy dost významně liší. Proč tomu tak je? Jaké hry obdržely nejvíce protichůdná hodnocení? U jakých titulů jsme se my recenzenti, třeba i zde na PC Tuningu, nejvíce sekli? A jsou samotní hráči v hodnocení objektivnější?

Reklama

Lords of Xulima

  • Datum vydání: 14. listopadu 2014
  • Vývojář: Numantian Games
  • Vydavatel: Numantian Games
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 72 % (7 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 8,6 b (120 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: -15 %

RPG postavené na oldschoolové hratelnosti a obtížnosti recenzenti kritizovali za slabší příběh a nevyhnutelné grindování, které zavánělo nudou. V soubojích jim pak vadila skutečnost, že ať děláte, co děláte, přežije jen ten, který má víc zdraví. Tyto postavy sice neumírají, ale problémem bylo vyloučení z nabírání zkušeností. To tuhé fanouškovské jádro ocenilo obtížnost hry mnohem více a nedělalo mu problémy některé chyby úplně přehlédnout.

Rozdílnost v hodnocení je ale opravdu dost marginální a to zvlášť pokud vezmeme v úvahu počet hodnocení recenzentů a počet hodnocení hráčů. V takovém případě je vždy třeba počítat s odchylkami.

Z porovnání hodnocení nedávno uvedených her je patrné, že na zásadních chybách se autoři a herní recenzenti většinou shodnou. Jenže zatímco hráči jsou v hodnocení nemilosrdní, recenzenti se snaží o objektivnější hodnocení (i když by některé tituly určitě sami rádi strhali). To však samozřejmě není pravidlem. Najdou se i hry, jejichž chyby vyjeví až časem a po desítkách hodin hraní, a pro recenzenty jsou tudíž (kvůli termínům a uzávěrkám) neviditelné. Za dalšími významnými odchylkami mohou stát malé specifické skupinky hráčů, kteří z nedostatku dokáží přehlížet i podstatnější chyby.

V předešlém textu zmiňované hry a údaje o jejich hodnocení si můžete prohlédnout v tabulce:

Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama