Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo | Kapitola 7
Seznam kapitol
Hráči a herní recenzenti. I když tyto skupiny spojuje zájem o hraní videoher, hodnocení jednotlivých titulů se někdy dost významně liší. Proč tomu tak je? Jaké hry obdržely nejvíce protichůdná hodnocení? U jakých titulů jsme se my recenzenti, třeba i zde na PC Tuningu, nejvíce sekli? A jsou samotní hráči v hodnocení objektivnější?
Lords of Xulima
- Datum vydání: 14. listopadu 2014
- Vývojář: Numantian Games
- Vydavatel: Numantian Games
- Průměrné hodnocení recenzentů: 72 % (7 hodnocení)
- Průměrné hodnocení hráčů: 8,6 b (120 hodnocení)
- Odchylka v hodnocení: -15 %
RPG postavené na oldschoolové hratelnosti a obtížnosti recenzenti kritizovali za slabší příběh a nevyhnutelné grindování, které zavánělo nudou. V soubojích jim pak vadila skutečnost, že ať děláte, co děláte, přežije jen ten, který má víc zdraví. Tyto postavy sice neumírají, ale problémem bylo vyloučení z nabírání zkušeností. To tuhé fanouškovské jádro ocenilo obtížnost hry mnohem více a nedělalo mu problémy některé chyby úplně přehlédnout.
Rozdílnost v hodnocení je ale opravdu dost marginální a to zvlášť pokud vezmeme v úvahu počet hodnocení recenzentů a počet hodnocení hráčů. V takovém případě je vždy třeba počítat s odchylkami.
Z porovnání hodnocení nedávno uvedených her je patrné, že na zásadních chybách se autoři a herní recenzenti většinou shodnou. Jenže zatímco hráči jsou v hodnocení nemilosrdní, recenzenti se snaží o objektivnější hodnocení (i když by některé tituly určitě sami rádi strhali). To však samozřejmě není pravidlem. Najdou se i hry, jejichž chyby vyjeví až časem a po desítkách hodin hraní, a pro recenzenty jsou tudíž (kvůli termínům a uzávěrkám) neviditelné. Za dalšími významnými odchylkami mohou stát malé specifické skupinky hráčů, kteří z nedostatku dokáží přehlížet i podstatnější chyby.
V předešlém textu zmiňované hry a údaje o jejich hodnocení si můžete prohlédnout v tabulce: