Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo

Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 4. 2015 03:00 41

Seznam kapitol

1. Úvod, metodika, zdroje 2. Assassin´s Creed Unity, Warhammer Quest 3. Evolve, Cities XXL 4. Battlefiled Hardline, Call of Duty: Advanced Warfare 5. Dragon Age: Inquisition, Heroes of Might & Magic - HD Edition
6. Civilization: Beyond Earth, Sid Meier 7. Lords of Xulima, shrnutí, tabulka 8. Company of Heroes 2, Call of Duty: MW3, Diablo III 9. Need for Speed: Rivals, Total War: Rome II, Watch Dogs 10. Rozdíly v hodnocení dříve vydaných her – shrnutí, závěr

Hráči a herní recenzenti. I když tyto skupiny spojuje zájem o hraní videoher, hodnocení jednotlivých titulů se někdy dost významně liší. Proč tomu tak je? Jaké hry obdržely nejvíce protichůdná hodnocení? U jakých titulů jsme se my recenzenti, třeba i zde na PC Tuningu, nejvíce sekli? A jsou samotní hráči v hodnocení objektivnější?

Reklama

Evolve

  • Datum vydání: 10. února 2015
  • Vývojář: Turtle Rocks Studios
  • Vydavatel: 2K Games
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 77 % (36 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 4,4 b (823 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 35 %

Od Turtle Rocks Studios, tvůrců legendární multiplayerové řežby Left 4 Dead se očekávalo mnohé. Jejich nově vznikající hra Evolve slibovala nový level tzv. asymetrického multiplayeru, který měl být ještě mnohem zábavnější. A zpočátku to tak i vypadalo. Na jedné straně čtveřice hrdinů s docela jinými dovednostmi, na té druhé obrovská příšera se třemi vývojovými stupni. To vše ovládané hráči. Bohužel jakkoliv je hra v prvních několika hodinách zábavná, čím více ji hrajete, tím víc vás nudí. A když narazíte na tupce, je po zábavě úplně.

Rozdíl v hodnocení hráčů a recenzentů bych tak viděla především ve skutečnosti, že recenzenti hru hráli se svými novinářskými kolegy ještě před vydáním hry, zatímco hráči se často spoléhali na klasický matchmaking, který nefungoval. Za další problém pak považuji, že recenzent u hry nemůže strávit tolik času, jako hráč, který si ji po vydání hry koupí, a tudíž nestihli postřehnout, že se po 30 hodinách hraní Evolve stává neskutečně fádní záležitostí. To je tedy alespoň můj názor.

Evolve jsem v recenzi udělila 8 bodů. Po několika týdnech, kdy jsem se ke hře tu a tam vrátila, už bych ji dala o bod či dva méně. Přiznávám, že čím víc Evolve hrajete, tím víc vás nudí. To je holý fakt.

Cities XXL

  • Datum vydání: 5. února 2015
  • Vývojář: Focus Home Interactive
  • Vydavatel: Focus Home Interactive
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 49 % (19 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 1,5 b (177 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 35 %

Tato budovatelská strategie měla být větší, pohlednější a uživatelsky mnohem přívětivější jak Cities XL, tak i jak průšvih s názvem SimCity. Z údajů výše je zřejmé, že nic takového se nekonalo. Ba naopak. Hra byla snad ještě horší než předešlý díl. Hráči postrádali volnost, smysluplné ovládací prvky a spoustu dalších věcí, které v původní hře ještě byly a z pokračování z nějakého důvodu zmizely. Na těchto problémech se hráči i recenzenti shodli. Proto za hlavní problém v hodnocení opět považuju komunitu věrných fanoušků, která za hru utratila své těžce vydělané peníze a v hodnoceních 0 – 1 – 2 body projevila své rozhořčení. Objektivně řečeno, tato hra je odpad, ale stále se dá hrát, a stále je mnohem lepší, než některé jiné hry, které dostávají od recenzentů i od hráčů vyšší hodnocení.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama