Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo

Střílíme do svých řad: Hry, u kterých byli recenzenti mimo | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 4. 2015 03:00 41

Seznam kapitol

1. Úvod, metodika, zdroje 2. Assassin´s Creed Unity, Warhammer Quest 3. Evolve, Cities XXL 4. Battlefiled Hardline, Call of Duty: Advanced Warfare 5. Dragon Age: Inquisition, Heroes of Might & Magic - HD Edition
6. Civilization: Beyond Earth, Sid Meier 7. Lords of Xulima, shrnutí, tabulka 8. Company of Heroes 2, Call of Duty: MW3, Diablo III 9. Need for Speed: Rivals, Total War: Rome II, Watch Dogs 10. Rozdíly v hodnocení dříve vydaných her – shrnutí, závěr

Hráči a herní recenzenti. I když tyto skupiny spojuje zájem o hraní videoher, hodnocení jednotlivých titulů se někdy dost významně liší. Proč tomu tak je? Jaké hry obdržely nejvíce protichůdná hodnocení? U jakých titulů jsme se my recenzenti, třeba i zde na PC Tuningu, nejvíce sekli? A jsou samotní hráči v hodnocení objektivnější?

Reklama

Assassin's Creed Unity

  • Datum vydání: 11. listopadu 2014
  • Vývojář: Ubisoft
  • Vydavatel: Ubisoft
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 70% (10 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 2,5 b (1195 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 45%

Tak tohle byl průšvih číslo jedna nejen minulého roku, ale dost možná hned několika posledních let. Na tom se asi shodneme. Technicky nedoladěná hra se ještě několik týdnů po vydání nepříjemně sekala, nebo se kvůli bugům ani nedala hrát. Samozřejmě našli se šťastlivci, kteří takové problémy neměli, ale bylo jich minimum. Právě kvůli technickému stavu hry jsme Assassin's Creed Unity z našeho plánu recenzí zpočátku vyloučili, abychom později seznali, že prostor věnujeme raději něčemu zajímavějšímu.

Ke hře jsem se osobně vrátila před několika týdny a upřímně řečeno, ani po herní stránce není Assassin's Creed Unity nic moc. Takový Rogue, od kteérho nikdo nic nečekal, jej i bez inovací hravě strčí do kapsy.

Rozdíl mezi hodnoceními AC Unity pravděpodobně spočívá v otrlosti herních recenzentů a ve skutečnosti, že za hry nemusí platit. Recenzenti jsou v poslední době už tak nějak zvyklí na to, že hry se na trh nedostávají ve finální podobě, ale že jsou dodělávány a laděny až po vydání. Situace by však opravdu mohla být dost jiná, kdyby si recenzenti hru předobjednali za své vlastní peníze. Dát 59 € za polofunčkční torzo hry je opravdu zklamání.

Warhammer Quest

  • Datum vydání: 2. ledna 2015
  • Vývojář: Rodeo Games
  • Vydavatel: Chilled Mouse
  • Průměrné hodnocení recenzentů: 55 % (15 hodnocení)
  • Průměrné hodnocení hráčů: 2,0 b (40 hodnocení)
  • Odchylka v hodnocení: 37 %

Warhammer Quest byl taky pořádný průšvih, kvůli poměrně sevřené skupině fanoušků Warhammeru však nebyl médii (a v médiích) tak propíraný jako AC Unity. Přesto. Warhammer Quest byl v podstatě jenom portem stejnojmenné hry pro iOS. Kromě osekaného herního systému se ve hře nacházela spousta chyb, nedodělaností (nepřátelé vylézali jen tak ze zdi, nebo se prostě zničehonic zhmotnili před vámi) a velmi nezáživné postavy. Ty jste si sice mohli dokoupit skrze mikrotransakce, ale to je u jinak placené hry akceptovatelné tak možná na iPadech, ne na počítačích.

Na hlavních chybách hry se recenzenti s hráči plus minus shodli, jenom hodnocení ze strany recenzentů bylo velkorysejší. Opět bych to přičetla na vrub větší otrlosti recenzentů a v tomto případě možná i větší objektivitě. Zklamaní fanoušci umí být velmi nepříjemní. Od recenzenta se oproti tomu vyžaduje co největší míra objektivity a hodnocení ne toho, jakou si hru představoval, ale jakou hru dostal a jaká je v porovnání s ostatními hrami tohoto druhu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama