Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 4. 2015 06:00 15

Seznam kapitol

1. Nový Battlefield prvním pohledem 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení na hru I: rozlišení, měřítko rozlišení, FOV 4. Závěr

Battlefield Hardline běží stejně jako předchozí díl Battlefield 4 na enginu Frostbite 3 s mírnými vylepšeními a nativní podporou API Mantle. Optimalizace hry je vynikající a není problém si hru užít i na slabších sestavách. Jaký je ale rozdíl ve výkonu jednotlivých nastavení a jaké detaily se vyplatí snížit? Pojďme se na to podívat.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava:

  • Procesor: Athlon II/Phenom II 2.8 GHz, Intel Core I3/I5 2.4GHz
  • Operační paměť: 4 GB
  • Pevný disk: 60 GB
  • Grafická karta: ATI 5770 1GB VRAM/Nvidia GTX260 896MB VRAM
  • OS: Windows Vista

    64bit

Doporučená sestava:

  • Procesor: Intel Quad-Core CPU, AMD Six-Core CPU
  • Operační paměť: 8 GB
  • Pevný disk: 60 GB
  • Grafická karta: AMD 290, Nvidia GTX760
  • OS: Windows 8

    64bit

Minimální hardwarové požadavky jsou téměř stejné jako u Battlefield 4 nebo Battlefield 3. Je tedy jasné, že pokud vám předchozí dva díly běžely bez potíží, tak ani s novým Hardline nebudete mít problém. Jediný minimální požadavek, který se od předchozích dílů změnil, je nutnost 64bitového systému. Na sestavě splňující minimální požadavky by hra měla běžet na nejnižší detaily.

Doporučená sestava je takové PC, na kterém si zahrajete již na maximální detaily v rozlišení alespoň full HD. Požadován je čtyřjádrový procesor Intel nebo šestijádrový AMD, bez bližších specifikací modelu nebo frekvence. 8 GB operační paměti je již dnes u herních PC běžný standard, takže žádné překvapení. U grafik ale oficiální požadavky vypadají zajímavě. Z grafik AMD je doporučována R9 290, kdežto u Nvidie by měla stačit GTX760. Trochu zvláštní doporučení na to, že hra podporuje API Mantle a tak by měla lépe sednout Radeonům.

Testovací sestava

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktovaný na 4,5 GHz (při testech her limitovaných výkonem CPU jej lze přetaktovat i na 5 GHz. Battlefield Hardline ani při snížených detailech procesor nelimitoval, takže jsem jej v tomto testu nechal na max. 4,5 GHz. 16 GB RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry budou instalovány na 1TB SSD disk, takže z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání budu moci vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý disk.

V testech se budu snažit vždy používat stabilní WHQL verze ovladačů. V tomto testu jsou použity prověřené a aktuální ovladače Nvidia 347.52 se kterými jsem prošel celou hru pro jednoho hráče a vyzkoušel jsem i multiplayer bez jediného problému.

Metodika testování a nastavení hry

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože se nechci v rozborech her a nastavení detailů věnovat běžným porovnáváním výkonu hromady grafik, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které je právě zkoušeno. Například v dnes testovaném Battlefiledu je položka dekorace terénu, kterou by nemělo valný význam testovat například někde v městské části na ulicích nebo dokonce v interiérech budov.

Možnosti nastavení grafiky v Battlefield Hardline jsou téměř shodné s předchozími díly. Položek v nastavení je opravdu hodně a z nastavení. Veškeré doprovodné obrázky v testu jsou pořízeny s nastavením uvedeným na následujícím snímku. Toto nastavení bude zároveň sloužit i jako základ pro ubírání u jednotlivých položek nastavení a testování jejich vlivu na výkon. Pouze rozlišení jsem zvýšil na 2560 x 1440, protože GTX 970 ve zvládá v plném HD rozlišení vždy více než 60 fps a při dalším nárůstu snímkové frekvence po snižování detailů už by mohl výsledek ovlivnit i nedostatečný výkon procesoru. Detaily, které mají na kvalitu obrazu malý vliv, si ukážeme jen v maximálním a minimálním nastavení. A naopak, detaily které výrazně ovlivňující kvalitu obrazu, vyzkoušíme ve všech stupních.

S nastavením detailů souvisí i jedna velice otravná věc, která hlavně komplikuje jejich testování. Naprostá většina změn detailů se projeví až po restartu hry! Úplně nejhorší je, že na to hra ani neupozorňuje! Nikdy předem nevíte, který detail se změní jen tlačítkem použít, a který bude aktivní až po restartu.

Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama