Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů
Hry Článek Battlefield Hardline: technický rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

2. 4. 2015 06:00 15

1. Nový Battlefield prvním pohledem 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení na hru I: rozlišení, měřítko rozlišení, FOV 4. Závěr

Battlefield Hardline běží stejně jako předchozí díl Battlefield 4 na enginu Frostbite 3 s mírnými vylepšeními a nativní podporou API Mantle. Optimalizace hry je vynikající a není problém si hru užít i na slabších sestavách. Jaký je ale rozdíl ve výkonu jednotlivých nastavení a jaké detaily se vyplatí snížit? Pojďme se na to podívat.

Nový Battlefield prvním pohledem

Battlefield Hardline je po dlouhé době první z her, ve kterých se podíváme na to, jak jednotlivé hry vypadají, jaké jsou možnosti jejich nastavení a také jaká je jejich optimalizace. Vyzkoušíme, jaké detaily se vyplatí snížit, pokud máte slabší grafickou kartu, anebo jestli je možné grafiku ještě nějak vylepšit, pokud nastavení ve hře neumožňuje upravit nějaký základní parametr jako vyhlazování anebo maximální kvalitu anizotropní filtrace.

Hrám nebudeme odpouštět technické problémy jako chyby v grafice, nepřiměřené nároky na procesor anebo celkově špatná optimalizace výkonu s ohledem na kvalitu grafiky. Pokud se něco takového vyskytne, budete na to určitě upozorněni.

Battlefield Hardline pohání stejný engine jako předchozí díly Battlefield 3 a Battlefield 4, které byly grafickým zpracováním hodně podobné díky stejnému vývojářskému studiu EA Digital Illusions CE (DICE). Za novým dílem ale stojí vývojáři Visceral Games, které můžete znát například ze série Dead Space. Kromě rozdílné hratelnosti, u které jsem si po dohrání single playeru říkal: „Proč se to sakra jmenuje Battlefield, když většinu času hrajete sólo, maximálně s jedním parťákem (ehm. parťačkou)?“, se dá očekávat i rozdílné zpracování grafiky.

Grafika mě opravdu překvapila. Bohužel ne tím, jak je pěkná, ale jak ošklivě některé lokace mohou vypadat. Ze začátku vás hra překvapí v prologu a hlavně první misi detailní grafikou, která se dá nazvat „nextgen“. Parádní nasvětlení a stínování, detailní textury, opravdu to vypadá dobře. Crysis 3 to sice není, ale zato se snímková frekvence drží na hodnotách stabilně přesahujících 60 snímků za sekundu, takže i optimalizace se zdá velmi dobrá. Bohužel, ve třetí misi (bažiny v Miami) vám čelist spadne z opravdu otřesného prostředí s nevýraznými texturami a modely stromů připomínajícími první díl FarCry. A tak je to i v ostatních částech hry. Chvílema to vypadá velmi pěkně, a někdy zase máte pocit, že hrajete Battlefield 3 na nízké detaily.

Jestli se něco povedlo, tak je to detailní zpracování postav. Ty jsou doslova fotorealistické a s texturami připravenými snad i na rozlišení 8K. V animovaných sekvencích jsem občas při záběrech obličejů přemýšlel, zda jde opravdu o rendering v reálném čase. Také fyzika a zničitelnost objektů je na vysoké úrovni a design levelů toho dost často využívá. Například v interiérech, kde jsou sádrokartony, můžete nepřítele sejmout skrz zeď, která se ničí podle výstřelů a vypadá to velmi efektně. Platí to i pro některé dřevěné objekty, za kterými si ani vy nemůžete připadat bezpečně, protože se z nich po pár výstřelech stane jen hromada třísek.

O efektech se dá napsat úplně totéž, co o kvalitě grafiky prostředí. Zatímco třeba déšť a voda v ulicích včetně kapek na autech vypadají skvěle, například u výbuchů nebo ohně je tomu právě naopak. Vizuálně je na dnešní dobu Battlefield Hardline pouhý průměr, možná dokonce i podprůměr kvůli některým opravdu ošklivým lokacím.