Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 3. 2015 03:00 10

Seznam kapitol

1. Pillars of Eternity pro všechny 2. Tvorba postavy: snadno i pro méně zručné hráče 3. Karma vám vrátí, co jste do ní vložili 4. Vzduchem sviští firebally i kulky
5. Odpovědi se vrací jako bumerangy 6. Protivníci nejsou tupí 7. Nájemní hrdinové, pevnosti a další radosti 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Na herní scéně v poslední době frčí tzv. klasická RPG. Jejich tvůrci spoléhají na věrnou skupinu pamětníků, kteří na vlastní kůži prožívali pecky typu Baldur's Gate, Icewind Dale nebo Fallout. Většina z nich bohužel lpí na archaických herních postupech, a tak neosloví širší publikum. Pillars of Eternity se to ovšem dost možná podaří.

Reklama

Všechny nadstavbové schopnosti hlavní postavy jsou umně zapracovány přímo do situací či rozhovorů. Jedná se o klasickou možnost volby překonat danou překážku díky tomu, že jste splnili určitou podmínku (například jste ve své družině měli hrdinu se silou vyšší jak 15 a tudíž jste dveře mohli vyrazit, nebo jste měli hrdinu s vyřídilkou vyšší jak 20, takže jste stráže mohli přechytračit a přimět otevřít dobrovolně).

Toto není v rámci RPG nic převratného, nicméně Pillars of Eternity to podává velmi přirozeně a obratně, takže nemáte pocit, že tyto situace jsou do hry našroubované uměle, ale budete cítit, že něco takového by se vám klidně mohlo stát i v běžném životě. To třeba znamená, že stráže se vám nepodaří přemluvit na jakémkoliv místě, ale pouze ve chvílích, kdy budete mluvit s tupcem.

Speciálních způsobů řešení máte většinou více, než byste si přáli. Na vás potom je vybrat to, které je vašemu srdci nejbližší, nebo nejlépe odpovídá vaší strategii. Tato volba se navíc často podepisuje i na vaší karmě, která se následně odráží v možnostech vaší skupiny i v chování samotného světa tak jako třeba v Baldur’s Gate, kde s vámi kvůli negativní karmě některé postavy například odmítnou mluvit, nebo na vás rovnou zaútočí. To je opravdu skvělé, tvůrci vás tímto způsobem neustále nutí k tomu, abyste o svých činech přemýšleli a brali si je k srdci. Ten pocit se těžko zprostředkovává, ale až to sami zažijete, budete přesně vědět, o čem mluvím.

Dodatečné rysy postavy, respektive její příběhové pozadí, pak určíte přímo během hry (následuje malý spoiler). S hrdinou se na začátku hry přidáváte ke karavaně, která se po cestě utáboří na docela neznámém místě. Při hledání byliny pro svého vůdce se vás spolubojovnice zeptá, jak jste se v karavaně ocitli, načež dostanete šest různých odpovědí. Řekněme, že zvolíte možnost A a odpovíte jí, že jste posledních několik let strávil jako otrok na lodi a velitel karavany vás z otroctví odkoupil. Následně řeč i příběh poplyne dál, někam úplně jinam, ovšem o několik hodin později po vaší odpovědi nečekaně narazíte na postavu, která se vás na základě předchozí odpovědi zeptá, jaké to na té lodi bylo.

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Přístup, kdy z vás hra tahá některé zdánlivě nepodstatné informace, aby vám je ve vhodné chvíli zase vrátila, vám umožní, abyste se s postavou maximálně sžili. Obsidian Entertainment v tomto směru zkrátka umí. A nejinak je tomu i co do příběhu a vůbec co do celkového zasazení hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama