Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC | Kapitola 6

Pavel Urbánek

Pavel Urbánek

24. 3. 2015 03:00 22

Seznam kapitol

1. Úvod 2. IEM roste, herní počítačový trh také – náhoda? 3. Esport jako realita 4. IEM podeváté, v Katovicích potřetí (a naposledy?)
5. Esport HW, aneb na čem se hrálo o miliony? 6. Counter Strike: nejrychleji rostoucí esport hra posledních let 7. LoL, SC2 a shrnutí IEM

Dobu „post počítačovou“ předvídala už řada lidí. Zatím se ale nedostavila. Komu, nebo čemu za to můžeme být vděčni? Možná právě hráčům, esportu a akcím jako Intel Extreme Masters, které jsme se také zúčastnili. Mají totiž šanci přivést obrovské počty lidí k hraní nikoli jen na konzolích nebo smart zařízeních.

Reklama

Zatímco zleva zprava slyšíme o tom, jak LoL dominuje prakticky na všech úrovních hraní, tak CS:GO zažívá významný comeback. A v Katovicích na ESL One to platí dvojnásob. Jen pro představu – loni finále CSka sledovalo přes 300 tisíc lidí online. Letos tento rekord padl už ve čtvrtfinále (přes půl milionu unikátních diváků z celého světa).

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz

To už poukazovalo na trend, který ale organizátoři podcenili. Pro skupiny, čtvrtfinále a i semifinále byla určena postranní stage, která nedokázala zdaleka pojmout všechny příchozí diváky. Situace se ještě zhoršila v ten moment, kdy polský tým Virtus Pro postoupil do semifinále. V tom okamžiku se nejen tribuny, ale i přístupové cesty zaplnily takovým způsobem, že i jen spatřit hráče nebo plátno s promítanou hrou bylo naprosto vyloučené – a to říkám z pohledu novináře, který má předností přístup na všechny zápasy. Situace na streamu na tom nebyla jinak. Více než 700 tisíc diváků v jeden moment sledovalo semifinále CS:GO.

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Finále bylo naplánováno naštěstí do hlavní haly (Spodku), alespoň jsem si myslel, že „naštěstí“. Přestože polští Virtus Pro nepostoupili a přestože tribuny Spodku pojmou obrovské počty diváků, už hodinu před začátkem hry odmítali organizátoři vpustit diváky dovnitř kvůli přeplnění stadionu. Opět online stream lámal rekordy – hravě přesáhl 900 tisíc sledujících a v jednu chvíli to vypadalo, že se dosáhne magické hranice jednoho milionu.

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Samotná hra mezi favority Fnatic a veterány z Ninjas in Pyjamas (NiP) to ale bohatě nahradila. Na třech mapách jsme byli svědky mimořádně napínavého vývoje, který obsahoval řadu zlomů a i skvělých killů, při kterých publikum doslova šílelo. Vše vyvrcholilo na třetí mapě, kde NiP dotahovali ze zoufalé situace až na 13:15. Nakonec ale zvítězili Fnatic, kteří působili ve hře suverénněji.

Akce jako IEM zachraňují budoucnost PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama