Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst

Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst | Kapitola 2

Sam Sadovski

Sam Sadovski

23. 3. 2015 03:00 25

Seznam kapitol

1. Opravdu „Battlefield“? 2. Singleplayer, aneb na jeden den policistou 3. Zábavný, místy frustrujicí multiplayer – výzbroj 4. Multiplayer – mechanika, netcode, komunita 5. Multiplayer – mapy
6. Multiplayer – battle pickupy, herní režimy 7. Nejen na čtyřech kolech to jde líp 8. Kvalita grafiky 9. Galerie snímků ze hry 10. Závěrečné shrnutí

Další rok, další Battlefield – tentokrát s policejním tématikou. Radikální změna, při níž hra úplně opouští válečné prostředí a přesouvá se do ulic velkoměst, kde proti sobě stojí armáda policistů a zločinců. Některé nové prvky překvapí příjemně, jiné už méně. Pojďme tedy nahlédnout do světa policejních zásahů a nejen bankovních loupeží.

Reklama

Singleplayer aneb na jeden den policistou

Ano, opravdu jen na jeden den – to dokládá i tvrzení Steva Papoutsise, producenta Battlefield: Hardline:

„Předpokládám, že pro průměrného hráče bude singleplayer záležitostí na 8 až 10 hodin.“

Co dodat. Nevím, jestli by se tím studio Visceral Games mělo pyšnit, či se za to spíše stydět. A to ještě délku kampaně dokázali slušně natáhnout cutscénami.

Přišel jsem si zahrát, ne se dívat na film

Milovníci Kriminálky Miami si opravdu příjdou na své. Kampaň není rozdělená ani na akty, ani na kapitoly, ale na epizody – stejně jako kterýkoliv seriál. První epizoda začíná pohledem do budoucna, kdy jako zkorumpovaný detektiv Nicolas Mendoza sedíte ve vězeňském autobusu a posloucháte řeči člena ostrahy. Vaše postava se následně zamyšleně začne dívat do okna a následuje ohlédnutí za minulostí, neboli klasické „Před třemi lety“.
Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Vyrážíme dveře a zatýkáme partu zločinců. Potěšilo mě, že se nejedná o quicktime event, i když AI má stejně velmi pomalé reakce. Jeden z nich prchá oknem do svého auta a po pronásledování se jeho vozidlo převrací. Citím se, jako by mi byla předložena „práce policisty v kostce“ – během pěti minut vyrážení dveří, drogy, zbraně, honička a nestíhám luskout prsty, i policejní stanice.

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Cutscéna za cutscénou (zrovna ta úvodní je vtipná a opravdu připomíná začátek policejního seriálu) a už sedíme v policejním autě s novou kolegyní a projíždíme bloky ve snaze najít osobu se jménem „Tap“. V tuto chvíli jsem již opřený ve svém kancelářském křesle a nohy mám položené na posteli, protože tato sekvence vyžaduje prakticky nulový zásah hráče. Ano a mimochodem... je zamknutá na 30 fps.

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Po chvíli auto konečně zastavuje, policejní duo vystupuje a framerate rázem stoupá. Poté na mě čeká delší časový úsek plný stealth prvků, úvodních tipů a seznámení se s „novými“ technikami (ukázání odznaku, zatýkání, či hození nábojnice pro odlákání pozornosti.)

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

„Zatýkání je zábava!“ – Ne, není.

Opět se mi zdá, že se jedná o herní prvek, který vzešel z jednoho rozhovoru vývojářů:

„Pánové, má to být hra o policistech, co je charakteristické? Pouta!“

Pokud v singleplayeru některé z postav (ne ty hlavní) místo zabití zatknete, získáte více bodů. Já osobně jsem zvyklý na hry s rychlejším dějem, menším množstvím cutscén a rychlejším spádem. Proces zatýkání tuto, už tak zdlouhavou a nudnou kampaň prodlužuje. V epizodách se nachází i „důležitější“ osoby, které je napřed třeba „oskenovat“ a po zjištění podrobnějších informací zatknout, jedná se však o dobrovolný úkol. Postavy hlavní vám hra předhodí sama.

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Zdlouhavým zatýkáním jsem ale nechtěl ztrácet čas, po nepřátelích jsem tedy pálil hlava nehlava s cílem dostat se do konce epizody co nejdřív (i tak jsem za první epizodu vypálil jen pár zásobníků). Třeba podotknout, že vaše postava má nekonečné množství pout – jen do toho, klidně si pozatýkejte i dvacet nepřátel!

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Och ano, všemohoucí skener. Takovou technologii bych si ve svém chytrém telefonu přál také mít, no třeba se za pár let dočkám. Těm, kteří si pamatují na označování nepřátel před jejich eliminací třeba v Ghost Recon: Future Soldier, nemusím vysvětlovat, o co se jedná. V podstatě si prostřednictvím smartphonu označíte nepřátele a následně máte lepší rozhled po okolí a víte kde se kdo nachází. Smartphone dokonce umí i provádět přesný odposlech na dálku. Paráda, co?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama