Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst
Seznam kapitol
Další rok, další Battlefield – tentokrát s policejním tématikou. Radikální změna, při níž hra úplně opouští válečné prostředí a přesouvá se do ulic velkoměst, kde proti sobě stojí armáda policistů a zločinců. Některé nové prvky překvapí příjemně, jiné už méně. Pojďme tedy nahlédnout do světa policejních zásahů a nejen bankovních loupeží.
Opravdu „Battlefield“?
Slovo úvodem
Jsem vášnivý hráč. Vášnivý hráč především FPS, a když si vzpomenu na ty hodiny strávené u starších dílů série Battlefield, vybaví se mi dobré vzpomínky. Kdybych měl uvažovat jako pravý „srdcař“, tak řeknu, že ten pravý Battlefield pro mě skončil dílem s označením „2“. A nebudu sám.
Battlefield: Hardline byl poprvé představen v rámci konference EA na veletrhu E3 2014. Společně s tím vyšla najevo informace, že se na něm pracovalo již od dob Battlefield 3. Když byl ve vývoji engine Frostbite 3 (použitý v BF: 4 a Hardline), tak si evidentně vydavatel EA řekl, že by bylo lepší z jednoho zdroje vytěžit dvojnásobek peněz. A mám takový dojem, že tento plán bude úspěšný.
Slovo dalo slovo a do hry se vložilo studio Visceral Games. Těžko byste v souvislosti s touto partou hledali herní žánr, ve kterém nemají zastoupení. Z jejich dílny vyšla série Dead Space, hra Need for Speed: Most Wanted či některé díly The Sims.
„Battlefield“
Na druhou stranu si někdo může vybavit podtituly „Bad Company“ a „Bad Company 2“, jejichž singleplayerové kampaně považuji za jedny z nejlepších. Tyto dvě hry taktéž nabídly multiplayer, i když ne tak rozsáhlý.
Co mají ale předešlé díly série Battlefield společného? Armádní tématiku. Počínaje druhou světovou válkou v BF: 1942, přes šílenou partu čtyř vojáků v již zmiňovaných BF: BC a BC2, až po klasický military shooter Battlefield 4, se vesměs jedná pouze o hry zaměřené válečný konflikt.
Nápad na vytvoření policejního FPS mělo studio DICE již v roce 2000, vznikly prototypy a hra nesla kódové označení „Urban Combat“. Tato myšlenka se však dočkala realizace až nyní.
Myslím si, že Hardline nemělo nést označení „Battlefield“, ale naopak – mělo být pilotním dílem nové série. Už jen kvůli tomu, že s předchozími díly toho z hlediska tématiky společného nemá skoro nic.