Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst

Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst

Sam Sadovski

Sam Sadovski

23. 3. 2015 03:00 25

Seznam kapitol

1. Opravdu „Battlefield“? 2. Singleplayer, aneb na jeden den policistou 3. Zábavný, místy frustrujicí multiplayer – výzbroj 4. Multiplayer – mechanika, netcode, komunita 5. Multiplayer – mapy
6. Multiplayer – battle pickupy, herní režimy 7. Nejen na čtyřech kolech to jde líp 8. Kvalita grafiky 9. Galerie snímků ze hry 10. Závěrečné shrnutí

Další rok, další Battlefield – tentokrát s policejním tématikou. Radikální změna, při níž hra úplně opouští válečné prostředí a přesouvá se do ulic velkoměst, kde proti sobě stojí armáda policistů a zločinců. Některé nové prvky překvapí příjemně, jiné už méně. Pojďme tedy nahlédnout do světa policejních zásahů a nejen bankovních loupeží.

Reklama

Opravdu „Battlefield“?

Slovo úvodem

Jsem vášnivý hráč. Vášnivý hráč především FPS, a když si vzpomenu na ty hodiny strávené u starších dílů série Battlefield, vybaví se mi dobré vzpomínky. Kdybych měl uvažovat jako pravý „srdcař“, tak řeknu, že ten pravý Battlefield pro mě skončil dílem s označením „2“. A nebudu sám.

Battlefield: Hardline byl poprvé představen v rámci konference EA na veletrhu E3 2014. Společně s tím vyšla najevo informace, že se na něm pracovalo již od dob Battlefield 3. Když byl ve vývoji engine Frostbite 3 (použitý v BF: 4 a Hardline), tak si evidentně vydavatel EA řekl, že by bylo lepší z jednoho zdroje vytěžit dvojnásobek peněz. A mám takový dojem, že tento plán bude úspěšný.

Slovo dalo slovo a do hry se vložilo studio Visceral Games. Těžko byste v souvislosti s touto partou hledali herní žánr, ve kterém nemají zastoupení. Z jejich dílny vyšla série Dead Space, hra Need for Speed: Most Wanted či některé díly The Sims.

„Battlefield“

V překladu bojiště či bitevní pole – když běžný hráč uslyší toto slovo, hned je mu jasné, o čem je řeč. Mapa obrovských rozměrů s chaotickou atmosférou nekončícího řetězce výbuchů, rychle jedoucích vozidel a svištících kulek. Aby toho nebylo málo, zaroveň se na tomto prostranství snaží navzájem zabíjet (nejlépe) 64 hráčů.
Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst
i Zdroj: PCTuning.cz

Na druhou stranu si někdo může vybavit podtituly „Bad Company“ a „Bad Company 2“, jejichž singleplayerové kampaně považuji za jedny z nejlepších. Tyto dvě hry taktéž nabídly multiplayer, i když ne tak rozsáhlý.

Co mají ale předešlé díly série Battlefield společného? Armádní tématiku. Počínaje druhou světovou válkou v BF: 1942, přes šílenou partu čtyř vojáků v již zmiňovaných BF: BC a BC2, až po klasický military shooter Battlefield 4, se vesměs jedná pouze o hry zaměřené válečný konflikt.

Klepněte pro zvětšení
i Zdroj: PCTuning.cz
Klepněte pro zvětšení

Nápad na vytvoření policejního FPS mělo studio DICE již v roce 2000, vznikly prototypy a hra nesla kódové označení „Urban Combat“. Tato myšlenka se však dočkala realizace až nyní.

Myslím si, že Hardline nemělo nést označení „Battlefield“, ale naopak – mělo být pilotním dílem nové série. Už jen kvůli tomu, že s předchozími díly toho z hlediska tématiky společného nemá skoro nic.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama