Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu

Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

27. 2. 2015 12:00 26

Seznam kapitol

1. Virtuální realita před dvaceti lety 2. S helmou na hlavě a pukem v ruce 3. Totálně zanoření 4. Kilo na hlavě
5. Virtuální realita, reálná nevolnost 6. Na co Oculus Rift nemyslí 7. Co je nutné vyřešit?

Před nějakými patnácti lety jsme diskutovali nad nevalnou perspektivou skomírající virtuální reality. Tehdy vyslovil zakladatel Illusion Softworks, Petr Vochozka, pamětihodnou myšlenku: Dokud si lidi budou muset strkat hlavy do těch neforemných přileb, nemá virtuální realita šanci. Byl to věru prorocký náhled.

Reklama

Na svoji dobu byla VFX1 řešena komplexně a pokročile. Přilba obsahuje obrazovku na výklopném panelu, takže jste v případě potřeby pouze vyklopili panel nahoru, nemuseli jste sundávat helmu celou. To je dost praktické, protože helma obsahuje i sluchátka na konstrukci, která není nastavitelná, museli jste do ni hlavu prostě vrazit.

Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz

Přizpůsobovala se trochu pružností plastů, ale stejně jste si nakonec nasazováním a sundáváním potrhali náušníky. V přilbě byl i snímač pohybu hlavy, který snímal v omezeném rozsahu úhel náklonu a otáčení.

Helma je doplněna zajímavým ovladačem Cyberpuck. Ten funguje jako virtuální joystick reagující na náklon dopředu a do stran, má tři spouště. Osobně si ovládání Cyberpuckem už moc nevybavuji, VFX1 jsem ve své době zkoušel pouze krátkou dobu na výstavě, ale majitelé systému si ho pochvalují a vyjádřili lítost, že se nedal připojit k ničemu normálnímu.

Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz
Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Cyberpuck bylo možné připojit buď přímo do helmy anebo do VIP ISA karty, konektor to má zcela proprietární.

Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz

Ovladače dovolovaly hraní her pro MS-DOS, Windows 95 a Windows 98. V té době šlo o hodně vyspělé zařízení, které dovolovalo hraní takových pecek, jako byl Doom, Magic Carpet, Flight Unlimited, EF2000, Quarantine, Mech Warrior, Heretic, Quake, Descent, Dark Forces či Ravenloft. Zážitek to byl nepochybně zajímavý, podle údajů výrobce brýle simulovaly sledování obrazovky o úhlopříčce 120“ ze vzdálenosti zhruba 3 metry.

Jak skončit v Matrixu a neurvat si u toho hlavu
i Zdroj: PCTuning.cz

Z videa Forte VFX1 Virtual Reality Headgear - Silicon Classics Ep.5, Youtube

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama