Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu
Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu
autor: Sam Sadovski , publikováno 23.2.2015
Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu

Začátek roku 2015 nám nabízí poměrně rozsáhlé portfolio nových her, avšak ne všechny žánry jsou zastoupené v hojném počtu. Total War: Attila se snaží zaujmout místo kvalitního a atraktivního reprezentanta strategií. Otázkou zůstává, zdali tento „simulátor“ řádění Hunů nabízí vše, co si moderní hráčská základna žádá.


Dobrý stratég, špatný stratég

Od hry se jménem Božího biče Attily ve svém názvu by každý hráč čekal brzké dosazení do role vojevůdce vedoucího národ Hunů za vítězstvím. Úvodní kampaň začíná bitvou o město Olbia, kde před vámi stojí rozhodnutí, zda budete město za německé Vizigóty bránit, či na něj jako Hunové zautočíte.

V prvních dvou hodinách se hra jeví spíše jako tutoriál a za pomoci průvodce popisuje všechny své aspekty. Nicméně od dob Shogun 2 se engine nezměnil a ve starém dobrém jádru Warscape se ostřílení „veteráni“ budou cítit jako doma.

Seznamuji se s novými funkcemi a postupy a jsem přesvědčený, že v následném budování impéria nebudu mít potíže, hra mě ale svým přístupem přesvědčuje o opaku.

Total War: Attila si přebírá drzost Dark Souls a nemilosrdnost Banished. Kvůli tomu jsem nucený pozvolna si zvykat na opětovné načítání té či oné (prohrané) bitvy. Krok vedle či špatný pokyn, byť mířený jen na jeden oddíl vojáků, může znamenat definitivní konec. Nejenom konec bitvy, ale i celé vaší říše.

Na impérium musíte pohlížet jako na celek a v podstatě máte na výběr jen ze dvou jeho podob. Buď se svým kočovným národem (například s Alany) budete plenit město po městu a jen v případě nutnosti se na chvíli usadíte ve svém táboře, nebo si zvolíte stabilnější postavení a ze svého centra říše si žačnete koláč se jménem Evropa ukrajovat kousek po kousku. Spíše provincii po provincii.

Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu

Špatné vztahy se sousedy znamenají mnohdy i hodně problémů a brzký konec vašeho dobrodružství. Děj běží v reálném čase a po odehraných tazích „předáváte slovo“ jiným národům – ty se přemisťují z místa na místo, zakládají nové osady, válčí mezi sebou, ale na druhou stranu vám mohou nabídnout spojenectví čí směnný obchod.

Nejhorší „nabídkou“ je ale vyhlášení války, a v případě hry za nájezdníky jí budete muset vyhlašovat první. Před takovým krokem je ale dobré si rozmyslet, zdali nemá váš potenciální soupeř nablízku nějakého spojence, s jehož pomocí vás lehce zadupe do země. Přeskakování tohoto kroku často vyústí v konec kampaně. Můžete sledovat i svoje postavení a vztahy s jinými státy, které se po bitvách či dobytí území hodně mění. Váš úhlavní nepřítel se rázem může stát „kamarádem“ poté, co způsobíte újmu národu, který váš nový „kamarád“ nemá zrovna v oblibě.

Na své si příjdou i tací, kteří preferují skutečné výzvy. Legendární kampaň Východořímské říše je opravdu pro fajnšmekry. Pokud vám nestačí, že je vaše říše obklopená množstvím různých národů se stejným zájmem – ukončit váš dlouhodobý „monopol“, tak nezapomeňte, že se z hlediska dějin nacházíme v době, kdy se má každou chvíli Římské impérium rozpadnout. Je tedy jen otázkou času, kdy všechny ty národy zautočí. A klidně i najednou.

Total War: Attila – Vykrádáme a drancujeme Evropu



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.