Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!

Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život! | Kapitola 8

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

2. 2. 2015 03:00 43

Seznam kapitol

1. Kde se Dying Light vzal? 2. Pohyb betonovým pralesem 3. Hopsání je celkem záhul 4. Přines, odnes, zabij a spol. 5. Hrdina je celkem marný
6. Běžná výbava krotitele zombie 7. Když se vám líbí i oprýskané budovy 8. Torzo prolezlé brouky 9. Závěrečné shrnutí a hodnocení hry

Na naše počítače si konečně našla cestu dlouho očekávaná zombie akce v otevřeném herním světě od tvůrců Dead Island. Některé herní prvky nezapřou inspiraci sérií Far Cry či Assassin's Creed. S dynamickým počasím se střídá den a noc, kdy vylézají ještě nebezpečnější tvorové. Jaký je parkour po zničeném městě plném zombií?

Reklama

Torzo prolezlé brouky

Grafickou stránku hry a vůbec celý její zbytek včetně i samotné hratelnosti hyzdí některé bugy a drastické propady frame rate i na místech, kde byste to vůbec nečekali. To třeba takhle proběhnete obrovským davem zombie a celkově náročnou scénu a schováte se v místnosti o dvou skříních a hra se sekne tak, že se chvíli bojíte, zda nebudete muset restartovat.

Propady snímkové frekvence se bohužel nevyhnuly ani předělovým videím, mnohem horší je ovšem skutečnost, že vás potkávají i během soubojů, kdy záleží na každém milimetru. Nezřídka tak kvůli zaseknutí opakujete celou misi. A to člověka vyloženě štve. Problémům s plynulostí se přitom nevyhnete, ani když hru spustíte s minimálním rozlišením (a na jiných kartách než GTX 970). A jelikož stížnosti na pokles frame rate od vydání hry plní nejrůznější fóra ve velkém, evidentně se jedná o špatnou optimalizaci.

Špatná vyladěnost hry se však nepodepisuje jenom na sekání, ale také na samotném fungování herního světa a hry jako takové. Občas se stane, že vám zombie před očima zmizí, nebo se naopak zhmotní, některé krabice prostě neotevřete, ani kdybyste se na hlavu postavili, rozhovory v předělových misích ruší rozhovory misí vedlejších nebo vyprávění hlavního hrdiny a když to schytáte a ležíte mrtví na zemi, dost možná vám hra ještě dovypráví příběhové rozhovory.

Zdaleka největší prohřešek stran technického provedení, i když se nejedná vyloženě o chybu, pak vidím v systému ukládání. Nic proti nemožnosti ukládat si postup během hry. Pokud se však autoři už pro něco takového rozhodnou, měli by do svého titulu vměstnat dostatek checkpointů, aby se vám pak nestalo, že když se druhý den ke hře vrátíte, opakujete klidně i velkou část dílčích úkolů mise, které jste již dříve splnili. Kdyby člověk aspoň tušil, od jakého záchytného body se ta hra příště spustí, ale to fakt nikdy neodhadnete, neboť ukládání hry ještě nutně neznamená, že hra od tohoto bodu bude příště spuštěna. Toto se v dnešním uspěchaném světě vážně nenosí.

Jak už bývá zvykem, autoři Dying Light každým dnem pracují na záplatách, které technickou stránku hry neustále zlepšují. Osobně si ale myslím, že na velmi dobře fungující hru si i přes píli autorů ještě nějaký ten pátek počkáme. Pokud tedy přemýšlíte nad koupí hry, klidně si počkejte na příští měsíc, kdy si ji navíc i v České republice budete moci koupit v krabicové verzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama