Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život! | Kapitola 6
Seznam kapitol
Na naše počítače si konečně našla cestu dlouho očekávaná zombie akce v otevřeném herním světě od tvůrců Dead Island. Některé herní prvky nezapřou inspiraci sérií Far Cry či Assassin's Creed. S dynamickým počasím se střídá den a noc, kdy vylézají ještě nebezpečnější tvorové. Jaký je parkour po zničeném městě plném zombií?
Běžná výbava krotitele zombie
Za plnění vedlejších i hlavních příběhových misí dostáváte jednak příslušné výhody jako nové pasti na zombie (v příhodnou chvíli zapnete a ony na chvíli zkamení, takže je bez problémů můžete pobít) a další vybavení jako jsou třeba Molotovovy koktejly. Hlavní odměnou za vykonanou práci jsou ale samozřejmě peníze a zkušenostní body.
Zkušenostní body jsou rozdělovány do tří samostatných větví – v dovednostech Survival, Agility a Power pak hlavní hrdina leveluje v každé zvlášť. Vezměme si například větev Power, do té zkušenostní bodíky naženete hlavně pobíjením nepřátel. To znamená, že v této větvi zkušenostní body budete moci proměnit za lepší odolnost vůči nepřátelským ranám, za schopnost vrhání nožů nebo za docela nové údery.
Nabídka nových schopností a dovedností v Dying Light je dostatečně široká a najdete v ní i dosti netradiční prvky. Tak třeba možnost podívat se při útěku za sebe a na pronásledovatele hodit zápalné lahve mě opravdu zaujala, i když mi docela trvalo, než jsem si na ni zvykla.
Časté odměňování hráče zkušenostními body společně s velmi zajímavými možnostmi vede k tomu, že si hru přizpůsobíte svému hernímu stylu. Velcí rváči po čase zjistí, že bez problémů čelí větší přesile, zatímco hbití přeživší budou městem pobíhat s větrem v zádech. V tomto směru není nic, co bychom Dying Light mohli vyčítat.