Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!
Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 2.2.2015
Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!

Na naše počítače si konečně našla cestu dlouho očekávaná zombie akce v otevřeném herním světě od tvůrců Dead Island. Některé herní prvky nezapřou inspiraci sérií Far Cry či Assassin's Creed. S dynamickým počasím se střídá den a noc, kdy vylézají ještě nebezpečnější tvorové. Jaký je parkour po zničeném městě plném zombií?


Přines, odnes, zabij a spol.

Náplň questů, ať už těch vedlejších či hlavních, sestává z obligátního „přines, odnes, pobij“ a podobně. Questy jsou ovšem komponovány takovým způsobem, abyste při jejich plnění museli zapojit hlavu a s řešením se trošku trápili.Úkoly typu „přines“ vás tak mnohdy překvapí tím, že nejdříve budete muset vymyslet, jak se na místo, odkud máte předmět přinést, vůbec dostat. Nebo budete muset například přijít na to, jakým způsobem ulovit a skolit příšeru, kterou potřebujete kvůli speciálně zmutovanému masu.

Questy tak nejsou prázdné, dost často při jejich plnění tvoříte své vlastní příběhy, kdy vás například znenadání překvapí změna denního období, s níž je spjatá citelná změna hratelnosti. To si to takhle frčíte na základnu odevzdat získané zásoby, když se setmí, a vy se namísto poskakování po střechách baráků musíte plížit, neboť během noci vylézají ven mocnější příšery, které vás bez problémů odloví. Ve tmě pak třeba zabloudíte, nebo budete zahnáni do docela jiných míst, kde na vás bude čekat náhodná událost, jako třeba záchrana napadeného přeživšího ve stylu Far Cry.

Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!

Dying Light – hra, ve které utíkáte skutečně o život!

Pokud by vám stísněná noční atmosféra nevyhovovala, během noci nemusíte vycházet. Stačí se prospat. Hra vás nicméně k nočním výletům motivuje dvojnásobným udílením zkušenostních bodů. Některé questy navíc jindy než v noci nesplníte.

Otisk hry Far Cry je ve hře více než citelný. Náplň některých misí tvoří lezení na radiové věže a ve hře taktéž čistíte „Bezpečné zóny“, což je v podstatě totéž jako ve Far Cry zajímání táborů. Pokud tedy máte Far Cry rádi, budete nadšení. Na druhou stranu, pokud vás Far Cry neoslovil, citelná podoba by vám mohla být proti srsti. Zajímání táborů totiž není to jediné stejné – Far Cry ze hry ucítíte i při svištění po drátech nebo během krčení ve vysoké rychlosti, kdy dojde ke skluzu.

Vedle Far Cry je v Dying Light při šplnáhí po objektech samozřejmě znát i inspirace sérií Assassin's Creed. Ale teď ještě na moment zpět k náplni questů.

Osobně se mi mnohem více líbily vedlejší questy a jejich drobné příběhy – například výlet do nedaleké jeskyně kvůli sběru magických hub nebo nutnost získat chemikálie potřebné na vývoj speciálních světel. Tyto questy jsou mnohdy originální a opět vám zprostředkují příběhy, které si sami vytvoříte a na které budete ještě dlouho vzpomínat. Mně z hlavy například nikdy nevypadne, jak jsem vypila darovaný lektvar od čarodějnice ve chvíli, kdy jsem dorazila do skladiště plného nepřátel. V domnění, že mě posílí, jsem se po vypití promptně vrhla přímo doprostřed vřavy, kde jsem zjistila, že funguje trošku opačným způsobem (zasvěcení už vědí).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
83 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.