Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC | Kapitola 8
Seznam kapitol
Řada herních žánrů se gamepadem hraje lépe (anebo si s ním můžete udělat větší pohodlí). Porovnali jsme gamepady renomovaných značek jako Logitech, Microsoft nebo Thrustmaster i levnější produkty Genius či Hama, příjemným překvapením byl neznámý Defender a trochu mimo soutěž je porovnáme i s gamepadem Wireless Controller k Shield Tabletu od Nvidie (i on funguje na PC, ale...)
S levným uRage Vendetta by se výrobce Hama rád vtlačil i do segmentu gamepadů. Snaha o „cool“ stylový název stejně jako třeba i balení (vcelku pěkná krabice, která v tomhle cenovém segmentu působí jako opravdové zjevení) ukazují, že se Hama snaží opravdu hodně – výsledek je však lehce rozpačitý. Ale pěkně popořádku…
Gamepad vypadá na první pohled vcelku lacině, zejména kvůli obyčejně působícímu potisku u tlačítek ve středové oblasti. Pokud bylo smyslem tučně bílých písmen a čísel zajistit jejich snadnou identifikovatelnost i za horších světelných podmínek, pak lze naopak velmi těžko pochopit, proč čtveřice hlavních tlačítek nemá potisk žádný a jejich číslování je vyvedeno jen formou prolisu, který je při kolmém pohledu špatně rozeznatelný za světla, natož pak v přítmí či úplné tmě. Tlačítko mode je průhledné, modře podsvícené a uvnitř je vidět „originální“ symbol řady uRage – stylizované stopy drápů.
Když pominu podivnou logiku, při které svítící logo uvidí při hraní jen ten, kdo je zvyklý používat gamepad jen v určitém módu (naštěstí alespoň tom obvyklejším), pak bych měl výtku k faktu, že zatímco při pohledu seshora je svit decentní, při nepatrném sklopení gamepadu má světlo tendence s velmi nepříjemnou intenzitou prosvítit do očí bokem tlačítka. Kdo je zvyklý hrát s gamepadem lehce odkloněným od sebe (například tedy s rukama položenýma na stehnech), zažije při hraní velké změny v intenzitě světla, což je podstatně horší, než kdyby světlo svítilo silně ale s konstantní intenzitou.
Ke gamepadu dostanete CD s ovladačem, který jsem sice nepotřeboval, nicméně někteří uživatelé se po něm na fórech sháněli – byť má produkt své stránky, v sekci download naleznete jen manuály. Pokud tedy drivery z nějakého důvodu potřebujete, doporučuji si je někam zazálohovat. Zákaznická podpora, kvalita dostupných informací a jejich prezentace („This driver is already existed“) je jen další oblast, nad kterou by se Hama měla zamyslet.
Samotné hraní alespoň částečně vylepšuje zatím nepříliš příznivý dojem. Spodní část je stříkaná imitací gumy a i když má gamepad vcelku výrazné hrany, drží se překvapivě příjemně. Ovládací prvky jsou použitelné – tedy až na triggery, které jsou, jak je u levnějších gamepadům bohužel vcelku zvykem, opravdu špatné – většinu dráhy kladou velmi malý odpor a prudké ztuhnutí přichází až těsně před koncem. Zevnitř se také ozývá drčení pružin. Obecně jsem měl z gamepadu pocit, že už první pád ze stolu by mohl být jeho poslední. Zbývá dodat, že ovladač umí vcelku příjemně vibrovat (duálně – má dva motorky).
Posledním pomyslným hřebíčkem do rakve – v tomto případě tedy spíš velkým hřebem – je podpora pouze rozhraní DirectInput. Na hraní velké část nových her bez cvičení s nějakou přemapovací utilitou můžete bohužel zapomenout.
I když je gamepad příjemně levný, je znát, že se Hama vrhla do téhle oblasti trhu s trochu přehnaným nadšením a gamepad tak rozhodně nemohu nikomu doporučit.
Hama uRage Vendetta (4/10) | |
KLADY | ZÁPORY |
cena | velmi špatné triggery |
pogumování | špatná uživatelská podpora |
pouze pro DirectInput | |
Orientační cena s DPH: 419 Kč |