Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dead State: originálnější než Wasteland 2
Dead State: originálnější než Wasteland 2
autor: Lucie Jiříková , publikováno 22.12.2014
Dead State: originálnější než Wasteland 2

Bylo pro vás hra postapokalyptické RPG Wasteland 2 vrcholem letošního herního roku? Potom nám dovolte seznámit vás s jeho menší a skromnější konkurencí, která vznikla rovněž díky Kickstarteru a která vám nabídne podobnou porci zábavy a k tomu jako bonus navíc i zajímavé nápady. V naší podrobné recenzi se dozvíte víc!


Grafika hry není kdovíjak vábná, jako bychom se dostali hluboko do minulosti. Postavy se opakují, jenom jsou jinak vybarvené, portréty postav nesouhlasí s jejich vzezřením ve hře a najdeme tu i další prohřešky, například malé množství objektů, nedetailní textury a vůbec spíše unylé prostředí, které se velmi podobá právě prostředí Wasteland 2.

Chyběly mi také animace. Postavy jsou kromě chůze a běhu naprosto statické, během soubojů se pak dočkáte těch samých pohybů, které jsou rozděleny jen podle druhu zbraně, kterou použijete. I zbytek hry je statický, videosekvence či další oživení pak úplně chybí.

Na hře se šetřilo a je to znát, to bych jí, stejně jako Wasteland 2, dokázala odpustit, zvlášť s přihlédnutím k jinak detailním předmětům v inventáři a jisté přehlednosti na mapě. Co naopak přehlédnout nedokážu, je špatné technické zpracování, kdy výpočty tahů nepřátelských jednotek trvají zbytečně dlouho a kdy je hra v tom nejlepším schopná spadnout, aniž byste si ji předtím uložili. Právě to se mi stalo na jedné z větších výprav, kdy jsem konečně zdolala nebezpečný motorkářský gang a úspěšně vyplenila supermarket zamořený zombie, takže mé batohy přetékaly zásobami. Bylo to k vzteku a naučilo mě to ukládat si hru prakticky na každém rohu, a to také není zrovna košer. Dá se však předpokládat, že v tomto směru autoři brzy všechno vychytají.

Dead State: originálnější než Wasteland 2

Malou výtku bych nakonec opět pronesla k mírně neohrabanému uživatelskému rozhraní. I to volá po jisté modernizaci a doplnění alespoň základních prvků. Proč například nemůžu s postavou zkonzumovat předmět rovnou z inventáře, proč z inventáře nemohu rovnou nabít svou pistoli, nebo proč mezi jednotlivými postavami nemohu předměty měnit jednodušeji, je pro mě opravdu záhadou. Naopak zjednodušení soubojů tím, že namísto přesného ukazatele zdraví u postav vidíte nápisy jako: zdravý, lehce zraněn, těžce zraněn a skoro mrtev, se mi docela líbilo.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.