Dead State: originálnější než Wasteland 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dead State: originálnější než Wasteland 2

Dead State: originálnější než Wasteland 2 | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

22. 12. 2014 03:00 5

Seznam kapitol

1. Malé překvapení 2. O co vlastně jde? 3. K práci musí přiložit ruku úplně každý 4. Příprava výprav mezi nelidi 5. Cestování prstem po mapě
6. Když se do boje vkrádá panika 7. Individuální přístup vedoucího skupiny 8. Grafika jak z deset let staré hry 9. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Bylo pro vás hra postapokalyptické RPG Wasteland 2 vrcholem letošního herního roku? Potom nám dovolte seznámit vás s jeho menší a skromnější konkurencí, která vznikla rovněž díky Kickstarteru a která vám nabídne podobnou porci zábavy a k tomu jako bonus navíc i zajímavé nápady. V naší podrobné recenzi se dozvíte víc!

Reklama

Díky bohatým možnostem v boji i mimo něj se vám pak klidně stane, že některá místa ani neprozkoumáte a do lokace se raději vrátíte jindy, až budete vybaveni třeba speciálně vyrobenými Molotovy, které budete moci po skupinách zombie vrhat z dálky a zůstat tak před nimi relativně v bezpečí. Jiná situace však nastane, když budete pro blaho skupiny nuceni okamžitě sehnat antibiotika, o nichž bezpečně víte, že je najdete v lékárně zamořené zombie. V takovém případě vás okolnosti donutí k většímu riskování a třeba i ke ztrátě některé z postav. A to je opravdu hodně bolestivou záležitostí.

S každou postavou totiž mluvíte individuálně, od začátku si ji pipláte, povzbuzujete ji, zásobujete ji dárky a dalšími drobnostmi (opravdu) a nakonec s ní i levelujete tak, aby přesně sedla do vaší skupiny. Když pak zemře, musíte jí někým nahradit a to často vůbec nebude možné. Když pak ztratíte třeba pokročilou lékařku, nebo velmi dobrého střelce, budete muset změnit celou svou bojovou strategii. O tom, jak každá ztráta působí na vaši skupinu, ani nemluvě.

Dead State: originálnější než Wasteland 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Dead State: originálnější než Wasteland 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Vaše skupina má úroveň morálky, podle které reaguje. Když je člověk v depresi, špatně pracuje, nebo za vámi ráno rovnou přijde a řekne, že na práci nemá náladu. V takovém případě je čistě jen na vás, jak se k tomuto kroku postavíte, zdali mu práci nařídíte, nebo ho z ní naopak uvolníte. Každopádně všechno souvisí se vším a ve hře neexistuje jedna jediná správná cesta, ale cesty lepší a pak cesty o něco horší.

Morálka postav samozřejmě nezávisí jen na ztrátě člena skupiny, ale i na dalších věcech. Tak například na úrovni vašeho obydlí. Pokud v něm budete mít zajištěnou dodávku elektrické energie, pokud v něm bude teplo a bezpečí a pokud lidem dáte, po čem jejich srdce touží (baterky do MP3 přehrávače, prášky na spaní, láhev bourbonu, kniha atd.), jejich nálada bude i přes obtíže ucházející, což snižuje hrozbu vzpoury nebo depresí u svých lidí.

Speciální předměty bohužel nerostou na stromech. Musíte je pečlivě najít, nebo je vyměnit s obchodníky za jiné užitečné zboží. A tím se dostáváme k tomu, že tu všechno souvisí se vším a že nic není radno podceňovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama