Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dead State: originálnější než Wasteland 2
Dead State: originálnější než Wasteland 2
autor: Lucie Jiříková , publikováno 22.12.2014
Dead State: originálnější než Wasteland 2

Bylo pro vás hra postapokalyptické RPG Wasteland 2 vrcholem letošního herního roku? Potom nám dovolte seznámit vás s jeho menší a skromnější konkurencí, která vznikla rovněž díky Kickstarteru a která vám nabídne podobnou porci zábavy a k tomu jako bonus navíc i zajímavé nápady. V naší podrobné recenzi se dozvíte víc!


Lokace nejsou příliš velké, obvykle se v nich nachází jen několik objektů a domů. Když do některé z nich konečně dorazíte, vytipujete si svůj cíl a vydáte se k němu. Při pohybu v realtimovém režimu musíte být ostražití, neboť jak jdete, mohou se postupně ukázat některé nepřátelské jednotky, na něž můžete zareagovat buď rychlým útokem, který vám dá výhodu v nastalém souboji, nebo naopak útěkem.

Obejít své nepřátele může být užitečné, protože v některých místech je jich opravdu hodně. V realtimeovém módu můžete nepřátele navíc vylákat na jinou stranu budovy způsobeným hlukem (výstřel, mlácení zbraní do zavřených dveří) a pak do objektu proklouznout z druhé strany. A funguje to i naopak. Pokud nebudete ostražití a budete vydávat zbytečně moc hluku, okamžitě se k vám stáhnou všechny zombie z okolí, což může být smrtelné.

Během pochodování lokacemi tak neustále zvažujete, zdali je na nepřítele lepší zaútočit, nebo ho obejít, během samotného boje pak zase čím budete útočit. Každá ze zbraní totiž při použití vydává různý hluk (pistole více, bodné zbraně méně) a na vás je rozhodnout se, zdali si můžete dovolit vytáhnout účinnější střelné zbraně, nebo se kvůli okolo stojícím nepřátelům budete muset bránit méně účinným, ale tichým nožem.

Dead State: originálnější než Wasteland 2

Souboje jsou tahové. To znamená, že každá postava má na tah vyhrazen určitý počet akčních bodů odvíjejících se od jejích vlastností, které můžete rozdělit mezi chůzi o příslušný počet polí, použití jedné ze zbraní (každá zbraň spotřebuje rozdílný počet bodů), nebo například nabíjení či léčení.

Ačkoliv se hra odkazuje na klasiky žánru, jako je X-COM, nenarazila jsem v ní například na možnost krytí. Během soubojů také se nesetkáte s tím, že by se postavy na různém terénu pohybovaly rozdílnou rychlostí. Jediné, co hra zohledňuje, je vzdálenost postavy od nepřítele. Pokud budete střílet brokovnicí z velké dálky, trefíte se jen zcela výjimečně, čím ale blíže k nepříteli budete, tím spíše se strefíte a tím větší zranění způsobíte.

Nemožnost krytí Dead State vyvažuje bohatostí nabídky různých předmětů, spoustou škodlivých vlivů (únava, krvácení…však to znáte) a pak hlavně speciálními dovednostmi, které vycházejí ze základních atributů postavy. Když například bude pokročilá ve vedení, může zavelet k soustředění, čímž se po tři kola zvedne hodnota uděleného poškození, nebo například uklidnění, díky čemuž postavy po celá tři kola nebudou panikařit atd.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
58 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.