Far Cry 4: ještě lepší než jeho o dva roky starší bratříček | Kapitola 5
Seznam kapitol
Jedna z nejočekávanějších her roku 2014 je konečně zde. Je zřejmé, že hra bude větší, hezčí, propracovanější a objemnější než její předchůdce, zůstává už jen otázka, zdali se naplnily všechny ambice vývojářů. Nejen to se dozvíte v naší recenzi. Zaměřili jsme se i na hlavní rozdíly mezi Far Cry 3 a Far Cry 4. Tomu neodoláte!
Ačkoliv se závodní mise zase tak moc nezměnily, změnila se alespoň nabídka vozidel, která koresponduje se samotným Kyratským prostředím. Vedle klasických automobilů (v drtivé většině jsou to džípy), rogal a vodních skútrů ve hře najdete něco jako tuk-tuky, miniaturní dodávky, dřevěné čluny, ale také vznášedla nebo gyrokoptéry. I v tomto směru se Far Cry 4 citelně rozrostl, což je velmi příjemné.
Z „vozového“ parku jsem si oblíbila hlavně zmiňovaný wingsuit a gyroptéru. Kyrat je totiž velmi rozlehlé a hornaté místo (a ano, ve hře se dostanete i na vrcholky hor) a ačkoliv zde dobře funguje systém rychlého cestování, vzhledem k přitažlivosti krajiny je prostě někdy fajn se jen tak prolétnout a pokochat, nehledě na to, že wingsuit i gyroptéra jsou skvělé prostředky k úniku.
Co se týče jízdního modelu jednotlivých cestovních prostředků, tam se v podstatě nic nezměnilo. Auta z plné rychlosti sice nezastavíte na půl metru, na druhou stranu je však jízdní model poměrně arkádový a leccos vám promine. Vozidla kromě toho dost „plavou“ a jsou ochotná jít kdykoliv a kdekoliv do smyku, což nemusí vyhovovat každému. Osobně mi však tento styl vůbec nevadil – honičky v autech jsou díky tomu hodně adrenalinové a člověk se kvůli přejetí z jedné vesnice do druhé zbytečně moc netrápí.
Rozdíly mezi jednotlivými druhy automobilů sice poznáte, nejsou však nijak výrazné, tedy až na jízdu se vznášedlem, které je hodně líné a samozřejmě na let gyrokoptérou nebo plavbu dřevěným člunem. Obojí se přitom ovládá velmi jednoduše.
Hlavní změnou v systému řízení automobilů je tak možnost přenechat řízení autopilotovi a namísto toho se pustit do střílení. Asi nemusím dodávat, že je to skvělé, ale i užitečné. Ostatně zastavit konvoj bez střílení a dalších dovedností je velmi těžké, někdy možná až nemožné (ve stromu zkušeností najdete vedle možnosti zlikvidovat nepřítele shora a zdola nově také možnost zlikvidovat nepřítele z krytu a během jízdy prostrčením ruky do okénka cizího automobilu).
Hlavní změnou vůbec je ovšem možnost osedlat si slona. Tuto možnost aktivujete ve vašem stromu zkušeností a využívat ji můžete například k ničení cizích usedlostí. Slon umí běhat a také se ohánět chobotem, díky čemuž protivníka klidně odmrštíte a zabijete. Slon je navíc velmi silný a dokáže vás dostat z kdejaké brindy, ani on však není nesmrtelný. Skvělý nápad na funkční prvek, který je navíc nevtíravý a do konceptu hry naprosto zapadá, to se musí nechat.