Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií | Kapitola 6

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

18. 11. 2014 14:00 5

Seznam kapitol

1. Dead Island se rozrůstá 2. Když dva dělají totéž, není to totéž 3. Hardwarově nenáročná hra 4. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná
5. Souboje pobaví, mají však i své chyby 6. Občas selžou prsty i taktika 7. Prázdnota kam se podíváš 8. Escape Dead Island – závěrečné shrnutí a hodnocení

Při pohledu do kalendáře zjistíte, že už to jsou tři roky, co mezi nás dopadla hra, která přinesla vše, po čem naše hráčská srdce tenkrát tolik prahla - otevřený herní svět, široké možnosti vyrábění zbraní a hlavně spousty krvelačných zombie. Před vydáním regulérního druhého dílu Dead Islandu jsme se dočkali levobočka. Jaký je?

Reklama

Předchozí řádky vám napověděly, že kosení zombie v Escape Dead Island je mnohem taktičtější záležitostí, nežli kosení zombie v klasickém Dead Islandu. Jakmile se dostanete do větší vřavy, nejdříve je třeba pročistit vše, co jde, zabitím nepřátel zezadu, následuje vytipování nejsilnější a nejzákeřnější zombie (druhů je hned několik - zombie co se umí krýt, zombie co skáče, zombie co plive kyselinu atd.), což by měl vystřídat bojový tanec, který tuto zombie zohledňuje, ale zároveň od vašeho těla dokáže držet i pěšáky.

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

Vedle úhybů a různých úderů zbraní na blízko, můžete do své soubojové strategie zakomponovat i zbraně na dálku (pistole, pistole s tlumičem, brokovnice), tento způsob ale moc dobře nefunguje, protože střelné zbraně jsou dost slabé, dobře umístěnými headshoty zabijete tak na tři rány, přičemž na sebe strhnete spoustu nelibé pozornosti. Existuje však ještě jedna možnost a to střelit do výbušných barelů, jejichž exploze zlikviduje vše dostupné.

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

Střelbu tak do soubojů můžete zakomponovat jen jako podpůrný prostředek nebo při potyčce s osamoceným nepřítelem, což není nutně špatně, i když nějaká změna v soubojovém systému by se určitě hodila. Ona totiž i výměna zbraně na blízko není tak citelná, jak by se na hru tohoto typu slušelo. Později ve hře najdete třeba i sekeru nebo katanu, kromě zvyšující se síly jsou odlišnosti mezi jednotlivými zbraněmi spíše kosmetické, takže samotný soubojový styl ve hře se nijak extra nemění.

V závěru rozboru soubojového systému musím doplnit ještě možnost nepřítele „dodělat“ ve chvíli kdy leží, což je velmi šikovná věc, ale jenom v případě, kdy se kolem vás nesrocují další bestie. Při animaci zabití zezadu, nebo při animaci doražení potvory na zemi se mi totiž občas stalo, že jsem schytala škrábanec dalšího nepřítele, což nakonec vedlo k mojí záhubě. To je dost nemilé, na druhou stranu to ale hráčům neumožňuje úlitby v obtížnosti, takže to můžete vnímat i čistě pozitivně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama