Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií | Kapitola 4
Seznam kapitol
Při pohledu do kalendáře zjistíte, že už to jsou tři roky, co mezi nás dopadla hra, která přinesla vše, po čem naše hráčská srdce tenkrát tolik prahla - otevřený herní svět, široké možnosti vyrábění zbraní a hlavně spousty krvelačných zombie. Před vydáním regulérního druhého dílu Dead Islandu jsme se dočkali levobočka. Jaký je?
Z předchozí stránky věnující se doporučené hardwarové sestavě pro plynulé hraní Escape Dead Island je zřejmé, že hru si zahrají i hráči na horších počítačových sestavách. Otázka tedy zní, zdali je v tomto případě vůbec o co stát.
Bystřejší čtenáři si jistě pamatují, že jsem Escape Dead Island definovala jako akční hru zaměřenou na boj zblízka, bez možnosti bastlení předmětů a bez jakýchkoliv zajímavých zákoutí. Popravdě řečeno podobnost Escape Dead Island s původní Dead Island je minimální. Dokonce bych si troufla tvrdit, že kdyby Escape Dead Island vytvořilo jakékoliv jiné vývojářské studio pod hlavičkou jakéhokoliv jiného vydavatele než je Deep Silver, nepříjemnému právnímu sporu by se úspěšně vyhnulo klasickou poznámkou, že podobnost zmiňovaných událostí a postav (respektive podobnost s Dead Island) je čistě náhodná.
Hraje se akčně. Jakmile se dostanete skrze trapnou úvodní sekvenci, která vám předhazuje první z několika příběhových klišé (parta vymaštěných zazobaných puberťáků se dostává na tropický ostrov, kde se chystá přijít na kobylku tajemné hrozivé záhadě) a klade důraz, že se dá hrát i stealthově, dostanete do ruky násadu s hřebíky (protože k vašemu překvapení zde opravdu něco nebezpečného je a to něco vás zde drží zcela nedobrovolně - ano to je opravdu ironie) a jmete se prozkoumávat ostrov.
Během několika málo kroků pak samozřejmě narazíte na vaše první nepřátele a než sežerou oni vás, sežerete vy je, tedy pardon, pobijete je. Stealth postup zde sice funguje a ve hře se k němu i z čistě praktických důvodů budete často ubírat, základem hry jsou ale rozličné souboje.