Call of Duty: Advanced Warfare – konečně Next-Gen! | Kapitola 5
Seznam kapitol
U nového dílu ságy Call of Duty nás tvůrci lákali na konečně nový grafický engine, poutavý příběh s Kevinem Spaceym a také na futuristické exoskelety, které vám propůjčí nadlidské schopností. V recenzi si povíme, jaké novinky na vás čekají, do jaké míry jde o pokrok oproti předchozím dílům, co zůstalo při starém i co se vysloveně nepovedlo.
Pokročilý voják
Česky to nezní tak dobře jako originální Advanced Soldier, ale právě takovéto označení dostali účastníci bojů v novém CoD AW. Není to ale o schopnostech nebo svalech jedince, na to se dnes nehraje. Chybějící síla, nebo rychlost je nahrazena vlastnosti speciálního obleku – exoskeletu. Jeho základní funkcí je přidání místy až neuvěřitelné síly (v jedné misi narazíte na traverzu – třiceticentimetrové íčko, které s lehkostí jedné ruky ohnete aby vám nebránilo v cestě).
Díky exoskeletu ale nezískáte jen hrubou sílu. Dostanete najednou další speciální vlastnosti, které můžete (a někdy i musíte) použít proti vašemu nepříteli, abyste uspěli. Ve hře ale nemáte pouze jeden exoskelet. Existují hned dva typy – Assault a Specialist. Zvažoval jsem, kam zařadit třetí „oblek“ – AST, jestli je to už spíše vozidlo, ale spíše je to exoskelet na steroidech.
Na začátku každé mise vám bude přidělena konkrétní varianta exoskeletu s definovanými speciálními vlastnostmi a schopnostmi. Právě tyto prvky pak budou určovat váš herní styl v dané části hry. Hned v první misi dostanete například boost na skákání. Pomocí dvojího stisku mezerníku se pak vznesete pár metrů do vzduchu, což můžete využít například k překonání velkých překážek. Tato schopnost vypadá z cizího pohledu lehce komicky, ale to je jen detail.
Zatímco dvojitý skok je věc známá už z herního pravěku, tak další speciální schopnost – vystřelovací hák – je mnohem „přitažlivější“. Váš oblek je vybaven mechanismem, který vám umožní se pohybovat mezi objekty jak Tarzan, ale také dovolí zákeřné útoky zezadu, kdy si hákem přitáhnete nepřítele k sobě. Speciálních schopností je ale mnohem více, mezi nejvíce OP patří zpomalení času (něco jako Bullet Time z Maxe Payna), ale také například „odhlučňovací nálož“, pomocí které můžete provést nepozorované útoky.
Pokročilý arsenál
Zbraně jsou doménou každé střílečky. Čeho se dočkáme v tomto díle CoD? Ačkoli jsou zbraně ověšeny spoustou RIS lišt, speciálních optik nebo LCD displejů, pořád střílí stylem „bam-bam“. Výjimkou je jedna „laserová“ puška, která může být vaší záložní zbraní, pokud vám dojdou náboje. Každá zbraň ve hře má svoje vlastnosti a statistiky a to je poškození, kadence, ale i mobilita – tzn. jak moc vás bude zbraň zpomalovat. Zbraní je celkem hodně, nicméně jsem místy byl lehce zmatený, co to vlastně držím v ruce, protože řada z nich vypadala „futuristicky stejně“.
Tvůrci se ale vyřádili ještě jinde – v granátech. Správný moderní voják je vybaven velkým počtem speciálních granátů. A co by to mohlo být za typy? Od běžných útočných a tříštivých e dostanete i ke speciálním naváděným nebo EMP, Flash a také třeba spotovacím. Abyste nemuseli nést sto různých granátů, tak dostanete dva univerzální typy, na kterých se jednotlivé varianty dají vybrat.