Borderlands: Pre-Sequel! – chuťovka z časů předminulých | Kapitola 4
Seznam kapitol
Patříte mezi fanoušky komiskově laděného Borderlands? Potom nesmíte Pre-Sequel! vynechat. Dozvíte se, co předcházelo předcházejícímu dílu. Nové postavy, nové lokace, adrenalinové souboje ve snížené gravitaci s nedostatkem kyslíku a hlavně hodný „Handsome Jack“ jsou zárukou zábavy na desítky hodin.
Borderlands 2 byla radost hrát, a to z celé řady důvodů. Můžeme zmínit samotný herní systém, který kombinuje základy z FPS her a obaluje je prvky z RPG, ale také samotný engine hry a možnost jeho nastavení. Jak si v tomto ohledu vede Pre-Sequel!? Stejně tak dobře, ne-li lépe.
Začněme ergonomií z pohledu ovládání. V dnešní době je trendem do hry navalit kopec postprocessingu, vyhlazování pohybu, animací útoků atd. Většina těchto aspektů přináší těžkopádný pohybový a ovládací model hráče – inputlag, vyhlazení pohybu myši, akcelerace a mnoha dalšího zla. Je to částečně daň za portování z/na konzole, ale ne úplně.
Pre-Sequel! běží na herním enginu Unreal 3 a skrze nastavení můžete vyladit i nenápadné, ale pro mnoho fajnšmekrů důležité detaily. Hra tak může běžet perfektně – máte pocit jako při hraní titulů z roku 2000 (v tom pozitivním smyslu), které poskytovaly okamžité reakce na pokyny uživatele. Za to patří vývojářům velké plus. A kdybyste náhodou patřili mezi ty masochisty, kteří nahazují detaily na max, zapínají motion blur a vyhlazování pohybu, tak i toho lze docílit.
Herní mechanismy
Ve hře máte hned několik věcí, které ovlivňují váš styl hry. Elementárním faktem je, že hrajete FPS hru, takže běháte (skáčete, létáte, jezdíte...) se zbraní v ruce a hubíte skoro všechno, co se na vás jen škaredě podívá – vše z první osoby, ve vozidlech ze třetí. Na to je navázán RPG systém sběru zkušeností. Zkušenosti získáte nejen za zabíjení nepřátel, ale i za plnění úkolů a další aktivity. A k čemu jsou ty zkušenosti dobré? K levelování (zvyšování úrovně postavy).
Vyšší úroveň neznamená jen vyšší číslo ve statistikách, ale má ve hře opravdový smysl. Jde o to, že jak postupujete na další úrovně, získáváte jak bonusy v podobě více životů, tak i možnost používat lepší zbraně. Úroveň není ale jediná věc, kterou můžete sledovat. Hra vás bude oceňovat za splnění různých postranních cílů pomocí tzv. Badass Ranku. Je to například za zabití určitého počtu určitých nepřátel, dobu strávenou skákáním ve snížené gravitaci a podobně. Tento rank vám umožní odemykat pasivní bonusy, jako je rychlost střelby nebo nabíjení štítu.
Životy a štíty ...a umírání
Každá z postav má nějaký počet životů, které se samy nedoplňují. Dále je možné používat energetický štít, který přidá další vrstvu obrany nad životy. Tento štít přidává i další vlastnosti, ale jeho základem je schopnost regenerace. Když vám ale dojde štít a následně i životy, není všemu konec. Neumřete hned, ale přejdete do stavu „boje o život“. Vaše schopnosti budou omezené, ale na krátkou dobu dostanete příležitost se vrátit do hry. Stačí zabít jednoho nepřítele. Dobrá strategie pro přežití je tedy v beznadějné situaci skočit mezi nepřátele. Když pak bojujete o život, máte je pěkně na ráně.