Jak nám nový hardware změnil koncept hratelnosti | Kapitola 7
Seznam kapitol
Obvykle se u podobných článků věnujeme spíše hardwaru a ignorujeme to, jaký má vliv na podobu aplikací a her. Občas zmíníme nějakou exotiku, jako jsou augmentované aplikace, ale většinou je vliv technologické změny tak pozvolný, že ho vůbec nevnímáme.
Z úletů, jako je Candy Crush Saga, nadšený nejsem. Porušují pravidla dobrého designu a přinášejí triky z výherních automatů, aby nabídly primitivní hratelnost srovnatenou s polovinou 80. let. Jsou jako muzikál: Nenáročné pobavení pro lidové vrstvy, jehož jediným úkolem je protahovanými sezónami vytahat z kapes nenáročného publika nějaké prachy. Plus nějaká ta vložená nátlaková prodejní akce, aby se zvýšil denní výnos.
"" by Jeff Kubina from the milky way galaxy - Slot Machine.
Licensed under CC BY-SA 2.0 via Wikimedia Commons.
Daleko čistší je model použitý v Radiant Defense anebo Blockheads, kdy si přikoupíte několik rozumných upgradů, které odpovídají solidní ceně za plnou verzi hry anebo právě Asphalt 8, který nabízí velkou dávku zábavy zdarma, přičemž vám dovolí přikoupit si auta, která se vám líbí. Ani jeden z těchto titulů není navržen tak, aby cíleně frustroval hráče a tlačil ho do nákupů, v podstatě si můžete vybrat mezi neplacenou (hard) a placenou (normal) verzí. Žádné programové znásilnění designu se nekoná.
Pokud bude budoucnost hraní vypadat takhle, tak se jí nebojím. Jen doufám, že se výrobci herních videoautomatů rychle odeberou za Zyngou. Někdy už i investorům musí dojít, že takhle se hry dělat nemají...