Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru! | Kapitola 7

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

27. 10. 2014 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nastavení hry 3. Žánrové zařazení, novinky v sérii 4. Afinity a jejich bonusy
5. Afinity, technologický strom, volby hráče 6. Souboje 7. Interface, grafické zpracování 8. Závěrečné shrnutí

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth je dlouho očekávaným pokračováním populární ságy tahových strategií, která se odkazuje na další legendu – strategii Alpha Centauri. Budování civilizace dostává atraktivní sci-fi kabátek a posouvá se do budoucnosti, kdy z kolabující Země vyrazíte založit novou kolonii na vzdálených planetách...

Reklama

Pominu-li skutečnost, že možnosti práce s jednotkami jsou hodně omezené, při hraní mi vadila také značná nepřehlednost hry. Vojáci jsou v porostu planety špatně viditelní, a pakliže vedle sebe stojí dvě stejné vojenské jednotky, je to průšvih o dost větší. Na miniaturní barevné rozlišovací odznáčky nad skupinkami bojovníků se prostě nedá zvyknout, nehledě na to, že při pohledu z větší vzdálenosti vůbec nejsou viditelné. Často tak budete na mapě hledat své jednotky a opakovaně se ujišťovat o jejich pozicích, což je pro stratégy hotové peklo.

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

Když už jsem u hanění rozhraní musím své rozhořčení stočit ještě směrem k zadávání nových příkazů ve městech. K tomu, abyste si do fronty mohli naklikat další položky, se budete muset horkotěžko proklikávat přes zaškrtnutí speciálního (a nijak výrazného) políčka, na čemž si může vylámat zuby i pokročilý hráč. Něco tak dementního, navíc u nekorunovaného krále žánru, by totiž normálně smýšlející člověk fakt nečekal.

Za prohřešek vůči ergonomii a vůbec přehlednosti hry považuji i samotný technologický strom, respektive paprsek. Ten je při úplném oddálení bez vyznačených spojů a jakýchkoliv popisků, jakoby snad tvůrci předpokládali, že budeme mít všechny technologie našprtané nazpaměť. A při přiblížení pro změnu některé spoje nevyniknou, takže stojí hodně soustředění pochopit souvislosti, resp. naplánovat co nejrychlejší/nejefektivnější cestu k vyvinutí dvou a více rozdílných technologií.

Zbylé grafické zpracování se mi opravdu líbilo. Sci-fi pojetí Civilizaci sluší, jednotky jsou až na svou nevýraznost docela pěkné, přilehlé pozemky města jsou dostatečně přehledné (takže se na první pohled dá poznat, jaké suroviny těžíte, kolik farem v okolí máte atd.) a na vzhledu samotných měst se dokonce podepisuje náklonost k afinitám. Také voda se pěkně blýská a i povrch planety vypadá dobře včetně mimozemských jednotek, které jsou docela nápadité.

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

Sid Meier´s Civilization: Beyond Earth – do vesmíru!
i Zdroj: PCTuning.cz

S technickou stránkou hry jsem osobně problémy neměla, vše bylo na svém místě a nahrávání jednotlivých her i tahů bylo docela rychlé, na internetu se však množí stížnosti na špatné zobrazování hry. Nakonec musím upozornit na absenci českého jazyka, což by mohl být společně s mnoha možnostmi hry a často se objevujícími pokročilejšími slovy a některými technickými názvy, pro hráče z našich luhů a hájů docela nepřekonatelným problém.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama